Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιουσμπάσογλου, Χαράλαμπος el
dc.date.accessioned 2015-02-07T12:32:00Z
dc.date.issued 2015-02-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5785
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.dratte.gr/DRATTE/V13.html el
dc.subject Hospitality industry
dc.subject Managerial work
dc.subject Cross-cultural management
dc.subject ISHRM
dc.subject Βιομηχανία φιλοξενίας
dc.subject Διευθυντική εργασία
dc.subject Διαπολιτισμική διοίκηση
dc.title Global hospitality managers en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle myth or reality? en
heal.classification Tourism
heal.classification Entrepreneurship
heal.classification Τουρισμός
heal.classification Επιχειρηματικότητα
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/20578
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.classificationURI **N/A**-Επιχειρηματικότητα
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/descriptor/20497-1
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας el
heal.publicationDate 2010-09
heal.bibliographicCitation Giousmpasoglou, C. (2010). Global hospitality managers: myth or reality?. Tourism Issues .13. p.47-74. en
heal.abstract Abstract: Over the past forty years, the international management studies have expressed considerable interest in what has come to be known as ‘best-practices’ (Boxall and Purcell, 2000, 2003). The concept of best-practices suggests standardisation and homogenisation of the organisation’s human resources through the employment of universally applicable managerial practices. This idea has been extremely appealing for MNCs during the 1980s and 1990s especially in industries like hospitality and tourism where pressures for standardisation due to the rapid global expansion were enormous. There are arguments however that it is difficult to imagine, that a single practice or set of practices would emerge as ‘best’ in any sense of the word, particularly in globalised organisations (Thomas, 2008). Moreover, a growing number of IHRM studies argue that ‘a best practice is not best unless it incorporates contextual elements in its application’ (Von Glinow et al., 2005, p.398). Thus, the dynamic and complex nature of the management function in global business today and the realisation that what works effectively in one country may not be as efficient in another, has led management scholars and practicing managers in continuous efforts to enhance their understanding of this context and its effects on international (hotel) managers. This is sought through the systematic study and exploration of management across cultures (cross cultural management), and international human resource management. en
heal.publisher ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών el
heal.journalName Τουριστικά θέματα el
heal.journalName Tourism Issues en
heal.journalType non peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: GLOBAL HOSPITALITY MANAGERS.pdf
    Μέγεθος: 490.7Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες