Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ιωαννίδου, Φαίδρα el
dc.contributor.author Ευκαρπίδης, Απόστολος el
dc.contributor.author Καβάκα, Νίκη el
dc.contributor.author Δημητριάδου - Παντέκα, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Μπενός, Αλέξης el
dc.date.accessioned 2015-02-17T20:52:18Z
dc.date.issued 2015-02-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/6456
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.hjn.gr en
dc.subject Adult education--Evaluation
dc.subject Personnel management
dc.subject Continuing education
dc.subject αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος
dc.subject αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού
dc.subject νοσηλευτικές ειδικότητες
dc.subject συνεχιζόμενη εκπαίδευση
dc.subject nurses education
dc.title Απόψεις ειδικευμένων νοσηλευτών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νοσηλευτικών ειδικοτήτων της Βόρειας Ελλάδας el
heal.type journalArticle
heal.generalDescription Ερευνητική εργασία el
heal.classification Ιατρική
heal.classification Νοσηλευτική
heal.classification Medicine
heal.classification Nursing
heal.classificationURI **N/A**-Ιατρική
heal.classificationURI **N/A**-Νοσηλευτική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85001030
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85100143
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85031562
heal.contributorName Σκενδέρη, Ιωάννα el
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language el
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής el
heal.publicationDate 2009-12
heal.bibliographicCitation Ιωαννίδου, Φ., Ευκαρπίδης, Α., Καβάκα, Ν., Δημητριάδου - Παντέκα, Α., Μπενός, Α. κ.ά. (2009). Απόψεις ειδικευμένων νοσηλευτών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νοσηλευτικών ειδικοτήτων της Βόρειας Ελλάδας. “Νοσηλευτική”.48(4) el
heal.abstract Η αξιολόγηση είναι το αναγκαίο συνεπακόλουθο κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος. Αποτελεί διαδικασία αποτίμησης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του βαθμού υλοποίησης των στόχων της. Σκοπός: Αξιολόγηση των εκπαιδευ- τικών προγραμμάτων των νοσηλευτικών ειδικοτήτων Βόρειας Ελλάδας από την έναρξη της εφαρμογής τους το 1991 έως το 2004, σύμφωνα με τις απόψεις των ειδικευμένων νοσηλευτών. Υλικό-Μέθοδος: Η αξιολόγηση έγινε με αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε 559 ειδικευμένους νοσηλευτές. Επιστράφηκαν 447 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια (ποσοστό απαντητικότητας: 79,9%). Στη συγκεκριμένη μελέτη αναλύθηκαν οι ερωτήσεις που σχετίζονταν με την αξιολόγηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και την εφαρμογή της μετά την επιστροφή στο εργασιακό περιβάλλον και συσχετίστηκαν με το είδος της ειδικό- τητας και το νοσοκομείο εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Οι νοσηλευτές θεώρησαν ότι απέκτησαν σε ικανοποιητικό βαθμό νέες και σύγχρονες γνώσεις, εκτιμώντας τη θεωρητική τους εκπαίδευση θετικότερα από την κλινική άσκηση. Μεταξύ των ειδικοτήτων, οι ειδικευμένοι στην Ψυχιατρική είχαν σπανιότερα την αίσθηση χαμένου χρόνου στην κλινική άσκηση (p<0,001). Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ικανοποίηση από την εκπαίδευση στο νοσηλευτικό ιστορικό, τη νοσηλευτική διεργασία, την αντιμετώπιση επειγόντων και τη φροντίδα οξέως και χρονίως πασχόντων (μέσος όρος: 2,38−3,03, σε κλίμακα από 0=καθόλου έως 4=πάρα πολύ) ενώ χαμηλότερη ήταν η αναφερόμενη ικανοποίησή τους για την εκπαίδευση στη διδασκαλία, την πρόληψη και τη μεθοδολογία έρευνας. Η εφαρμογή της εκπαίδευσης θεωρήθηκε ικανοποιητική μόνο στην αντιμετώπιση επειγόντων, τη φροντίδα οξέως και χρονίως πασχόντων. Η χειρουργική ειδικότητα υπερείχε σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο στα περισσότερα από τα αντικείμενα εκπαίδευσης. Συμπεράσματα: Φάνηκε ότι η εξειδικευμένη γνώση που παρέχεται στην ειδικότητα δεν εφαρμόζεται στην κλινική πράξη, με αποτέλεσμα η «επένδυση» στην εκπαίδευση που γίνεται από την πολιτεία και την υπηρεσία υγείας, να παραμένει, τελικά, ένα κεφάλαιο πλημμελώς αξιοποιημένο από την ίδια την υπηρεσία. Επίσης, εντοπίστηκαν κενά στην εκπαίδευση καθώς και διαφορές μεταξύ των ειδικοτήτων, γεγονός που συνηγορεί στη δημιουργία ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος με κοινά συγγράμματα και κοινή ύλη. el
heal.publisher Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος el
heal.publisher Hellenic National Graduate Nurses Association en
heal.journalName Νοσηλευτική el
heal.journalName Hellenic Journal of Nursing en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες