Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοτοκάτος, Γεράσιμος Π. el
dc.date.accessioned 2015-03-17T08:26:03Z
dc.date.available 2015-03-17T08:26:03Z
dc.date.issued 2015-03-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8068
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.wseas.us/e-library/conferences/2007venice/papers/570-118.pdf el
dc.subject Ship propulsion plant
dc.subject Πλοίο προώσεως
dc.subject Marine Diesel engine
dc.subject Simulation
dc.subject Προσομοίωση
dc.subject MATLAB Simulink
dc.title A modelling approach for the overall ship propulsion plant simulation en
heal.type conferenceItem
heal.classification Marine engineering
heal.classification Shipbuilding
heal.classification Ναυτιλία
heal.classification Ναυπηγική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85081157
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/13066-5
heal.classificationURI **N/A**-Ναυτιλία
heal.classificationURI **N/A**-Ναυπηγική
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2007-11
heal.bibliographicCitation Theotokatos, G. (2007). A modelling approach for the overall ship propulsion plant simulation. 6th WSEAS International Conference on System Science and Simulation in Engineering, Venice, Italy, November 21-23, 2007. en
heal.abstract In the present paper, a modelling approach for the simulation of the overall ship propulsion plant is presented. A cycle mean value model with differential equations for the calculation of the engine crankshaft and turbocharger shaft speeds is used for the modelling of the main engine of the vessel. The ship shafting system is modelled using the power balance and its efficiency. In order to calculate the propeller thrust and torque, the polynomials for the propellers of the Wageningen B type are used. In addition, the ship velocity and the movement along its longitudinal axis are also calculated using the differential equation describing the ship surge dynamics. The mathematical equations of the ship propulsion plant model are implemented and solved using the computational environment MATLAB Simulink®. The model was used for the simulation of the propulsion plant of a merchant ship under various operating conditions and the derived results are presented. en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName 6th WSEAS International Conference on System Science and Simulation in Engineering en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες