Περίληψη: Η ανάγνωση ως δεξιότητα αποκτάται τυπικά σιο σχολείο, όμως οι βάσεις μπορούν να τεθούν στο οικογενειακό περιβάλλον. Όσο καλύτερες οι πρώιμες αναγνωστικές εμπειρίες στην οικογένεια και στο σχολείο, τόσο μεγαλύτερη η αναγνωστική επίδοση του παιδιού. Σ' αυτήν την κατεύθυνση είναι σημαντική η συμβολή του εκπαιδευτικού συνε-πικουρούμενου από μια πλούσια σχολική βιβλιοθήκη.
Οι στρατηγικές ανάγνωσης (επιλογή θέματος από το μαθητή, καθοδήγηση από εκπαιδευτικό για ανεύρεση βιβλιογραφίας αηό σχολική βιβλιοθήκη κ.ά.), οι στρατηγικές διδασκαλίας (πρόσθετες στο προς διδασκαλία μάθημα εργασίες, ανεύρεση κατάλληλης βιβλιογραφίας στη σχολική βιβλιοθήκη κ.ά.), ο εκπαιδευτικός και η ένταξη της σχολικής βιβλιοθήκης στη διδασκαλία και τη μάθηση συντελούν στην παρώθηση της ανάγνωσης. Η αναζήτηση πρόσθετων πληροφοριών οδηγεί στην απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων και κριτικής σκέψης: απαραίτητα βασικά στοιχεία του σύγχρονου μαθητή.
Abstract: We acquire Reading Skills formally at School but also we can acquire their Roots in the Family Environment. The more the early Reading Experiences are good in the Family and at School the better is the Childs' Reading Achievement. In this Direction very important is the Teacher's Contribution assisted by the rich School Library.
Reading Strategies (Selection of Object by the Student him/her self, Teacher's guidance to find Bibliography from he School Library, etc), Teaching Strategies (Supplementaries to the Lesson Tasks, Retrieval of suitable Bibliography from the School Library, etc.), the Teacher and the Integration of the School Library in the Teaching and Learning Process contribute to the Reading Motivation. The Search of Supplementary Information leads to the Acquisition of Substantial Knowledge and Critical Thought: Necessary basic Elements of the contemporary Students.