Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δενδρινός, Μάρκος Ν. el
dc.contributor.author Dendrinos, Markos N. en
dc.date.accessioned 2015-04-16T13:44:01Z
dc.date.issued 2015-04-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8436
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://iospress.metapress.com/content/72752u3206q11863/ el
dc.subject Library
dc.subject Librarians
dc.subject Information scientists
dc.subject Computer scientists
dc.subject Βιβλιοθήκη
dc.subject Βιβλιοθηκονόμος
dc.subject Επιστήμονες της πληροφόρησης
dc.subject Επιστήμονες της πληροφορικής
dc.subject Greek library science
dc.subject Ελληνική βιβλιοθηκονομία
dc.subject Εκπαιδευτικά προγράμματα
dc.subject Educational curricula
dc.title Computer science professionals and greek library science en
heal.type journalArticle
heal.classification Computer science
heal.classification Library science
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Βιβλιοθηκονομία
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C02286
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI **N/A**-Βιβλιοθηκονομία
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/descriptor/13351-6
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C02275
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C01989
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh90001077
heal.identifier.secondary ISSN: 0167-8329 (Print)
heal.identifier.secondary ISSN:1875-8649 (Online)
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης el
heal.publicationDate 2008
heal.bibliographicCitation Dendrinos, Μ.Ν. (2008). Computer science professionals and greek library science. Education for Information, IOS Press 26(2) 2008, pp. 101-111. Available from: http://iospress.metapress.com/content/72752u3206q11863/. Available online October 22, 2008 en
heal.abstract This paper attempts to present the current state of computer science penetration into librarianship in terms of both workplace and education issues. The shift from material libraries into digital libraries is mirrored in the corresponding shift from librarians into information scientists. New library data and metadata, as well as new automated library processes impose the need for a hybrid form of scientists, equipped with both the rich experience of traditional librarianship and the knowledge of modern techniques of information management based on information and communication technologies (ICT). In this context, the boundaries between computer scientists and information scientists are exercised in terms of research and vocational activities. The object of the computer scientist is hardware and software, which constitute the necessary background of the total information cycle, whereas the information scientist focuses on efficient ways of information organization, representation and management. The increasing job requirements of information scientists are taken into account in the formation of the upgraded educational curricula of Greek Library Science departments. An appendix of undergraduate and postgraduate curricula and career outcomes of some Library and Information Science departments is also given. en
heal.publisher IOS Press en
heal.journalName Education for Information en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες