Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μανιαδάκη, Κατερίνα el
dc.contributor.author Deret, Dominique fr
dc.contributor.author Jamet, Frank fr
dc.date.accessioned 2015-04-19T18:38:09Z
dc.date.issued 2015-04-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8579
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=2234370
dc.subject Παιδική ψυχοπαθολογία
dc.subject Ψυχολογικά τεστ
dc.subject Child psychopathology
dc.subject Psychological tests
dc.title Etude comparative de l'épreuve des "Cubes" (Wisc-R) et de l'épreuve des "Triangles" (K.ABC) chez les enfants de six à sept ans fr
dc.title Comparative study of the achievement of 6-7-years-old children in the Block subtest of Wisc-R and the ʽTriangles' subtest of K.ABC en
heal.type journalArticle
heal.classification Psychology
heal.classification Education
heal.classification Ψυχολογία el
heal.classification Εκπαίδευση el
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85108459
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85023384
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85108448
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language fr
heal.access forever
heal.bibliographicCitation Maniadaki K., Déret, D., & Jamet, F. (1998). Etude comparative de l'épreuve des "Cubes" (Wisc-R) et de l'épreuve des "Triangles" (K.ABC) chez les enfants de six à sept ans. "Psychologie et Education", 32, p.79-93. en
heal.abstract In his/her work, the professional psychologist may be called on to test children to evaluate their intellectual capacity. The measure of intellectual capacity is the result of different skills in the different subtests which make up the WISC and the K.ABC. If we examine these two tests closely, we can observe the similarity of certain elements e.g. Cubes & Triangles. A rational analysis of these two subtests shows that in fact they test two very different skills. Our research was inspired and based on the question whether the skills used in the subtest WISC Cubes are identical to these used in Triangles. Twenty six-years old children were administered these two subtests. The results show that there is no difference in performance in the two tasks. en
heal.abstract Dans l'exercice de ses missions, le psychologue clinicien peut-être amené à réaliser des épreuves afin d'apprécier l'efficience intellectuelle des enfants. Cette efficience est la résultante de différentes compétences mises en oeuvre dans les subtests qui composent le WISC ou le K.ABC. L'examen attentif de ces deux outils nous conduit à remarquer la similitude de certaines épreuves comme les Cubes du WISC et les Triangles du K.ABC. L'analyse des rationnels de ces deux subtests montre qu'ils font appel à des compétences fort différentes. Le subtest des Cubes mobilise-t-il les mêmes compétences que l'épreuve des Triangles dans le K.ABC ? C'est à partir de cette question que nous avons conduit notre recherche. Nous avons examiné 20 enfants (n = 20) du cours préparatoire à l'aide de ces deux épreuves. Les résultats montrent qu'il n'existe pas de différence entre les performances aux deux tâches. fr
heal.journalName Psychologie et Education fr
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες