Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μανιαδάκη, Κατερίνα el
dc.contributor.author Σκουρλάς, Χρήστος Π. el
dc.contributor.author Maniadaki, Katerina en
dc.contributor.author Skourlas, Christos en
dc.date.accessioned 2015-04-25T08:37:58Z
dc.date.available 2015-04-25T08:37:58Z
dc.date.issued 2015-04-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8906
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://history.icininfo.net/2011/ el
dc.source http://history.icininfo.net/2011/ el
dc.subject Adaptive learning
dc.subject Προσαρμοστική μάθηση
dc.subject Personalized learning
dc.subject Εξατομικευμένη μάθηση
dc.subject Architecture for educational technology systems
dc.subject Αρχιτεκτονική για εκπαιδευτικά τεχνολογικά συστήματα
dc.title Providing Access to Students with Disabilities and learning difficulties in higher education through a secure wireless framework en
heal.type conferenceItem
heal.classification Education
heal.classification Learning disabilities
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classification Μάθηση, Δυσκολίες της
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85075538
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.classificationURI **N/A**-Μάθηση, Δυσκολίες της
heal.contributorName Γιαννακόπουλος, Γεώργιος Α. (συντ.) el
heal.contributorName Σακκάς, Δαμιανός Π. (συντ.) el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης el
heal.publicationDate 2011-09
heal.bibliographicCitation Maniadaki, K. and Skourlas, C. (2011). Providing Access to Students with Disabilities and learning difficulties in higher education through a secure wireless framework. International Conference on Integrated Information (IC-ININFO 2011), Kos Island, Greece, 29 September - 3 Octomber 2011. pp. 26-29. Available from: http://history.icininfo.net/2011/FileStore/procs_INFO_2011.pdf en
heal.abstract In this paper we focus on the design and implementation of adaptive learning environments in Higher Education, accessible by students with disabilities and learning difficulties. Assistive technology, and especially mobile learning, is used for the establishment of the communication between learner and teacher, mainly, in the mainstream class. We discuss the establishment and operation of parallel “assistive” classes for specific topics and specific groups of students and needs. The architecture of Secure Wireless Infrastructures and Personalized Educational Learning Environments (SWI_PELE) is also presented and the collaboration of such environments is discussed. This architecture includes a scheme of servers and incorporates wireless infrastructure, and personalized, multimedia based educational course material. Mobile devices and PDA’s are integrated in educational scenarios to support various activities, such as giving lectures in the mainstream class, attending classes, working in the laboratory and participating in assessments and exams. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName International Conference on Integrated Information (IC-ININFO 2011) el
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες