Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γόγουλου, Α. el
dc.contributor.author Γουλή, Ευαγγελία el
dc.contributor.author Γρηγοριάδου, Μαρίλια el
dc.contributor.author Σαμαράκου, Μαρία el
dc.date.accessioned 2015-04-26T10:01:21Z
dc.date.issued 2015-04-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8972
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.editlib.org/p/12620/ en
dc.subject Collaboration
dc.subject Students
dc.subject Συνεργασία
dc.subject Φοιτητές
dc.title Adapting the "Communication-Scaffolding" tools in a web-based collaborative learning environment en
heal.type conferenceItem
heal.generalDescription Proceedings of the (ED-MEDIA 2004) World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications. Vol. 2004(1). pp. 1153-1161. en
heal.classification Technology
heal.classification Computer science
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πληροφορική
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/77de68daecd823babbb58edb1c8e14d7106e83bb
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C01225
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh95000541
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2004
heal.bibliographicCitation Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M. and Samarakou, M. (2004). Adapting the "Communication-Scaffolding" tools in a web-based collaborative learning environment. In the World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications. vol. 2004(1). en
heal.abstract The work presented in this paper discusses the supported forms of the "communication-scaffolding" tools (i.e. sentence openers and communication acts) and the adaptation framework of a synchronous communication tool, called ACT. The main idea of the adaptivity lies in the provision of those "communication-scaffolding" tools that facilitate/support the group dialogue and promote student interaction/collaboration with respect to (i) the skills that the collaborative learning activities or the model of collaboration aim to develop to the students and/or (ii) the educational tool used for performing the activity. In order to determine the most appropriate set of the "communication-scaffolding" tools, a series of three qualitative empirical studies was conducted. The results of the studies drew implications about the form of the dialogue/ "communication-scaffolding" tools as well as the adaptivity of the provided "communication-scaffolding" tools. en
heal.publisher Association for the Advancement of Computing in Education en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες