dc.contributor.author | Κάκουρος, Ευθύμιος | el |
dc.contributor.author | Μανιαδάκη, Κατερίνα | el |
dc.contributor.author | Παπαηλιού, Χριστίνα | el |
dc.date.accessioned | 2015-04-26T17:52:09Z | |
dc.date.issued | 2015-04-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/9011 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://www.arsi.gr | en |
dc.subject | Stuttering | |
dc.subject | Λογοθεραπεία | |
dc.subject | Γονείς | |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | |
dc.subject | Speech therapy | |
dc.subject | Parents | |
dc.title | Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση του τραυλισμού | el |
heal.type | conferenceItem | |
heal.classification | Internal medicine | |
heal.classification | Speech disorders | |
heal.classification | Εσωτερική παθολογία | |
heal.classification | Διαταραχές ομιλίας | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85067347 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85126439 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Εσωτερική παθολογία | |
heal.classificationURI | **N/A**-Διαταραχές ομιλίας | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85129370 | |
heal.dateAvailable | 10000-01-01 | |
heal.language | el | |
heal.access | forever | |
heal.publicationDate | 2007-04-18 | |
heal.bibliographicCitation | Κάκουρος, Ε., Μανιαδάκη, Κ. & Παπαηλιού, Χ. (2007) Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση του τραυλισμού. Στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Ρέθυμνο, 18-22 Απριλίου 2007 | el |
heal.abstract | Σύγχρονες έρευνες καταδεικνύουν ότι η εξέλιξη του τραυλισμού εξαρτάται κυρίως από τις αντιδράσεις του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος στις δυσκολίες των παιδιών στη ροή του λόγου, ιδιαίτερα κατά την προσχολική ηλικία. Οι αντιδράσεις αυτές φαίνεται να προσδιορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις αντιλήψεις τους σχετικά με την αιτιοπαθογένεια και τον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης του τραυλισμού. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τα αίτια και την αντιμετώπιση του τραυλισμού. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 100 γονείς και 100 εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής οι οποίοι συμπλήρωσαν μία προσαρμοσμένη έκδοση του Ερωτηματολογίου Parental Account of the Causes of Childhood Problems Questionnaire (PACCP; Sonuga-Barke & Balding, 1993). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, γονείς και παιδαγωγοί υποστηρίζουν ότι ο τραυλισμός οφείλεται κατά κύριο λόγο σε ενδογενείς παράγοντες, όπως είναι το άγχος (90% και 93% αντίστοιχα), ή οι αντιλήψεις του παιδιού σχετικά με την ομιλία του (39% και 42%, αντίστοιχα), και δευτερευόντως σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η διαπαιδαγώγησή του (39% και 41%, αντίστοιχα). Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του τραυλισμού, γονείς και εκπαιδευτικοί διαφωνούν με την αρνητική ενίσχυση (95% και 97% αντίστοιχα), χωρίς να θεωρούν αντίστοιχα τη θετική ενίσχυση από το οικογενειακό περιβάλλον ως αποτελεσματικό μέσο αντιμετώπισης (35% και 32% αντίστοιχα). Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι γονείς αισθάνονται πιο ικανοί να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς (t=-2.96, p=.003). Τα συγκεκριμένα ευρήματα συζητούνται σε σχέση με την ανάγκη ενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τα αίτια του τραυλισμού και το ρόλο τους στην αντιμετώπισή του στα πλαίσια της γνωσιακής – συμπεριφορικής προσέγγισης. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.conferenceName | 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας | el |
heal.conferenceItemType | poster |
Αρχεία | Μέγεθος | Μορφότυπο | Προβολή |
---|---|---|---|
Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο. |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: