Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κάκουρος, Ευθύμιος el
dc.contributor.author Μανιαδάκη, Κατερίνα el
dc.contributor.author Παπαηλιού, Χριστίνα el
dc.date.accessioned 2015-04-26T17:52:09Z
dc.date.issued 2015-04-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9011
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.arsi.gr en
dc.subject Stuttering
dc.subject Λογοθεραπεία
dc.subject Γονείς
dc.subject Εκπαιδευτικοί
dc.subject Speech therapy
dc.subject Parents
dc.title Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση του τραυλισμού el
heal.type conferenceItem
heal.classification Internal medicine
heal.classification Speech disorders
heal.classification Εσωτερική παθολογία
heal.classification Διαταραχές ομιλίας
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85067347
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85126439
heal.classificationURI **N/A**-Εσωτερική παθολογία
heal.classificationURI **N/A**-Διαταραχές ομιλίας
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85129370
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language el
heal.access forever
heal.publicationDate 2007-04-18
heal.bibliographicCitation Κάκουρος, Ε., Μανιαδάκη, Κ. & Παπαηλιού, Χ. (2007) Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση του τραυλισμού. Στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Ρέθυμνο, 18-22 Απριλίου 2007 el
heal.abstract Σύγχρονες έρευνες καταδεικνύουν ότι η εξέλιξη του τραυλισμού εξαρτάται κυρίως από τις αντιδράσεις του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος στις δυσκολίες των παιδιών στη ροή του λόγου, ιδιαίτερα κατά την προσχολική ηλικία. Οι αντιδράσεις αυτές φαίνεται να προσδιορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις αντιλήψεις τους σχετικά με την αιτιοπαθογένεια και τον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης του τραυλισμού. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τα αίτια και την αντιμετώπιση του τραυλισμού. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 100 γονείς και 100 εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής οι οποίοι συμπλήρωσαν μία προσαρμοσμένη έκδοση του Ερωτηματολογίου Parental Account of the Causes of Childhood Problems Questionnaire (PACCP; Sonuga-Barke & Balding, 1993). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, γονείς και παιδαγωγοί υποστηρίζουν ότι ο τραυλισμός οφείλεται κατά κύριο λόγο σε ενδογενείς παράγοντες, όπως είναι το άγχος (90% και 93% αντίστοιχα), ή οι αντιλήψεις του παιδιού σχετικά με την ομιλία του (39% και 42%, αντίστοιχα), και δευτερευόντως σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η διαπαιδαγώγησή του (39% και 41%, αντίστοιχα). Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του τραυλισμού, γονείς και εκπαιδευτικοί διαφωνούν με την αρνητική ενίσχυση (95% και 97% αντίστοιχα), χωρίς να θεωρούν αντίστοιχα τη θετική ενίσχυση από το οικογενειακό περιβάλλον ως αποτελεσματικό μέσο αντιμετώπισης (35% και 32% αντίστοιχα). Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι γονείς αισθάνονται πιο ικανοί να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς (t=-2.96, p=.003). Τα συγκεκριμένα ευρήματα συζητούνται σε σχέση με την ανάγκη ενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τα αίτια του τραυλισμού και το ρόλο τους στην αντιμετώπισή του στα πλαίσια της γνωσιακής – συμπεριφορικής προσέγγισης. el
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας el
heal.conferenceItemType poster


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες