Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσαγανού, Γ. el
dc.contributor.author Σαμαράκου, Μαρία el
dc.contributor.author Μπλίτσας, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Γρηγοριάδου, Μαρίλια el
dc.date.accessioned 2015-04-27T09:00:42Z
dc.date.available 2015-04-27T09:00:42Z
dc.date.issued 2015-04-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9051
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://link.springer.com/ en
dc.subject Web document accessibility
dc.subject Structural analysis of documents
dc.subject Δομική ανάλυση των εγγράφων
dc.subject Προσβασιμότητα σε έγγραφο Web
dc.title Enhancing web document accessibility by authoring texts and text comprehension activities en
heal.type book
heal.classification Technology
heal.classification Computer science
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πληροφορική
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/77de68daecd823babbb58edb1c8e14d7106e83bb
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.identifier.secondary ISSN 0302-9743
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2009
heal.bibliographicCitation Tsaganou, G., Samarakou, M., Blitsas, P. and Grigoriadou, M. (2009). Enhancing web document accessibility by authoring texts and text comprehension activities. Universal Access in Human-Computer Interaction. Applications and Services. In: Lecture Notes in Computer Science. pp. 597-606. Springer Berlin Heidelberg: 2009. Available from: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-02713-0_63 en
heal.abstract In this paper we discuss recent directions concerning the structural analysis of science documents and cognitive aspects of document elements aiming at document comprehension. Structural analysis of documents, according to text comprehension theory, promotes document understanding and enhances universal accessibility of documents. We outline the process of structuring science documents and activities for comprehension using the authoring tool ReTuDiSAuth. This process improves universal accessibility of document supporting authors to structure text and text activities for students with different abilities, requirements and preferences. en
heal.publisher Springer Berlin Heidelberg en
heal.fullTextAvailability true
heal.bookSeries Lecture Notes in Computer Science en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: chp%3A10.1007%2F978-3-642-0271 ...
    Μέγεθος: 356.0Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες