dc.contributor.author | Καρκαλούσος, Πέτρος | el |
dc.contributor.author | Παρασκευούλης, Στράτος | el |
dc.contributor.author | Βαρελά, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Πλέστη, Βασιλική | el |
dc.contributor.author | Φιλιππάκη, Ειρήνη | el |
dc.date.accessioned | 2015-05-01T19:08:38Z | |
dc.date.issued | 2015-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/9428 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://petie.gr/index.php/education/education-menu-seperator/conferences-menu/599-2-conference-petie | el |
dc.source | http://users.teiath.gr/petef/Web_CV/Presentations/Pre_IBE_2010.htm | el |
dc.subject | Ανώτερη εκπαίδευση | |
dc.subject | Μεταλυκειακή εκπαίδευση | |
dc.subject | Βιοπορισμός | |
dc.subject | High technology and education | |
dc.subject | After school education | |
dc.subject | livelihood | |
dc.title | Το προφίλ των σπουδαστών ΙΕΚ της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)" | el |
heal.type | conferenceItem | |
heal.classification | Microbiology | |
heal.classification | Education | |
heal.classification | Μικροβιολογία | |
heal.classification | Εκπαίδευση | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C02502 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Μικροβιολογία | |
heal.classificationURI | **N/A**-Εκπαίδευση | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85060748 | |
heal.keywordURI | http://lod.nal.usda.gov/130669 | |
heal.dateAvailable | 10000-01-01 | |
heal.language | el | |
heal.access | forever | |
heal.recordProvider | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων | el |
heal.publicationDate | 2010-04-17 | |
heal.bibliographicCitation | Καρκαλούσος, Π., Παρασκευούλης, Σ., Βαρελά, Μ., Πλέστη, Β. και Φιλιππάκη, Ε. (2010) Το προφίλ των σπουδαστών ΙΕΚ της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)". Στο "2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων". Θεσσαλονίκη: Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηριών. Διαθέσιμο στο: http://petie.gr/images/stories/Petie_files/2_synedrio_programma.pdf [Έγινε Πρόσβαση: 01/05/2015]. | el |
heal.abstract | Eισαγωγή Από την αρχή της ίδρυσης των ΙΕΚ η ειδικότητα των «Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)» ανήκει σε αυτές με την μεγαλύτερη ζήτηση. Σήμερα η ειδικότητα των ΒΙΒΕ διδάσκεται σε 9 δημόσια και 4 ιδιωτικά ΙΕΚ σε όλη την Ελλάδα εκ των οποίων τα 6 Δημόσια βρίσκονται στο νομό Αττικής. Σκοπός Η μελέτη του προφίλ των σπουδαστών της ειδικότητας ΒΙΒΕ ως προς την εκπαίδευσή τους στο Λύκειο, τον τρόπο ζωής τους, το λόγο επιλογής της ειδικότητας, την άποψή τους για την παρεχόμενη εκπαίδευση και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Υλικό – μέθοδος Δημιουργήθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο το οποίο δόθηκε προς συμπλήρωση σε όλους τους σπουδαστές της ειδικότητας ΒΙΒΕ του νομού Αττικής (ΙΕΚ Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας, Αμαρουσίου, Αργυρούπολης, Ελευσίνας και Κορυδαλλού). Συμπληρώθηκε από 16 αγόρια και 109 κορίτσια (σύνολο 125) εκ των οποίων τα 28 εκ της αλλοδαπής. Από τους σπουδαστές Ελληνικής καταγωγής (97) οι 8 έμεναν μόνιμα σε άλλη πόλη. Το 56% παρακολουθούσε το πρώτο εξάμηνο, έναντι του 39% του εξαμήνου Γ και 5% του Δ. Η έρευνα έχει την γραπτή έγκριση του ΟΕΕΚ. Αποτελέσματα Από τους 92 αποφοιτήσαντες από Γενικό Λύκειο το 52% είχε παρακολουθήσει την θεωρητική κατεύθυνση, έναντι του 33% της θετικής και του 15% της τεχνολογικής. Η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών είχε δώσει Πανελλήνιες (90,5%), εκ των οποίων οι 31/126 είχαν περάσει κυρίως σε σχολή ΤΕΙ της επαρχίας. Το 62% επέλεξε την ειδικότητα λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος έναντι 19% που την επέλεξε λόγω πληροφοριών για γρήγορη αποκατάσταση και 19% για να πάρει πιστοποίηση λόγω αποφοίτησης από παρόμοια ειδικότητα στα ΕΠΑΛ. Το 43% δυσκολεύεται περισσότερο στη θεωρία. Γενικά τα εργαστηριακά μαθήματα συγκεντρώνουν περισσότερες θετικές γνώμες από ότι τα θεωρητικά. Βασική αιτία η έλλειψη ειδικών βιβλίων για τα ΙΕΚ (95,2%). Για την βελτίωση των σπουδών οι μαθητές προτείνουν κυρίως καλύτερες σημειώσεις (90,2%) και καλύτερο εργαστηριακό εξοπλισμό (36,5%). Μετά την αποφοίτηση το συντριπτικό ποσοστό τους (97,6%) επιθυμεί να δώσει για πιστοποίηση και να αναζητήσει εργασία σε αυτό τον κλάδο. Συμπεράσματα Οι μαθητές της ειδικότητας ΒΙΒΕ επιθυμούν την γρήγορη περάτωση των σπουδών τους για να δώσουν για πιστοποίηση και να εργαστούν στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Το γεγονός άλλωστε ότι σε ποσοστό 54% εργάζονται και μάλιστα κυρίως για βιοποριστικούς λόγους (81%) δείχνει την ανάγκη τους για γρήγορη αποκατάσταση. | el |
heal.publisher | Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηριών | el |
heal.fullTextAvailability | true | |
heal.conferenceName | 2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων | el |
heal.conferenceItemType | abstract |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: