Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Montaño, José Luis Arquero es
dc.contributor.author González, José María González es
dc.contributor.author Hassall, Trevor en
dc.contributor.author Joyce, John en
dc.contributor.author Τουρνά-Γερμανού, Ελένη Π. el
dc.date.accessioned 2015-05-02T08:08:31Z
dc.date.issued 2015-05-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9448
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/14502191011080854 el
dc.subject Learning processes
dc.subject Europe
dc.subject Ευρώπη
dc.subject Διαδικασίες μάθησης
dc.subject Accounting education
dc.subject Λογιστική εκπαίδευση
dc.subject Continuing development
dc.subject Συνεχίζοντας την ανάπτυξη
dc.title The approaches to learning of European accounting students en
heal.type journalArticle
heal.classification Administration
heal.classification Business management
heal.classification Education
heal.classification Διοίκηση και οργάνωση
heal.classification Διοίκηση επιχειρήσεων
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002007910
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00483
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση και οργάνωση
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση επιχειρήσεων
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C02244
heal.contributorName Ασωνίτου, Σοφία el
heal.identifier.secondary http://dx.doi.org/10.1108/14502191011080854
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων en
heal.publicationDate 2010
heal.bibliographicCitation Montaño, J.L.A., González, J.M.G., Hassall, T., Joyce, J., Τουρνά–Γερµανού, Ε.Π., et.al. (2010). The approaches to learning of European accounting students. EuroMed Journal of Business, 5(3), Emerald Group Publishing Limited. pp.345 - 362. Available from: http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/14502191011080854 en
heal.abstract Purpose – The purpose of this article is to identify the impact of differing teaching contexts on the approaches to learning of accounting undergraduates in different European countries by the use of a study process questionnaire. Design/methodology/approach – The questionnaire used was Biggs’ R‐SPQ‐2F (Biggs et al.). This is a 20‐item questionnaire that identifies the learning styles of individual students in terms of deep and surface approaches. Findings – Significant differences were found in the approaches to learning of the students in the countries concerned. The differences were rooted in two subcomponents: motive and strategy. Gender differences were also identified. Originality/value – A major factor in the development process of future accountants is the education process that they undertake. This study identifies a methodology that is capable of comparing accounting students in different countries and potentially identifying the underlying reasons why the quality of the learning outcomes achieved may differ under differing educational systems. en
heal.publisher Emerald Group Publishing Limited en
heal.journalName EuroMed Journal of Business en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες