Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρκαλούσος, Πέτρος el
dc.contributor.author Παρασκευούλης, Στράτος el
dc.contributor.author Βαρελά, Μαρία el
dc.contributor.author Πλέστη, Βασιλική el
dc.contributor.author Φιλιππάκη, Ειρήνη el
dc.date.accessioned 2015-05-04T15:46:00Z
dc.date.available 2015-05-04T15:46:00Z
dc.date.issued 2015-05-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9669
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://users.teiath.gr/petef/Web_CV/Articles/IEK_Profile_Article.htm el
dc.source http://www.ekmed.gr/cms_pages.php?sec=periodiko&cat=trexon&l=gr el
dc.subject Ανώτερη εκπαίδευση
dc.subject Μεταλυκειακή εκπαίδευση
dc.subject Βιοπορισμός
dc.subject High technology and education
dc.subject After school education
dc.subject livelihood
dc.title Το προφίλ των σπουδαστών της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων" των Ι.Ε.Κ. el
heal.type journalArticle
heal.classification Microbiology
heal.classification Education
heal.classification Μικροβιολογία
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C02502
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI **N/A**-Μικροβιολογία
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85060748
heal.keywordURI http://lod.nal.usda.gov/130669
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων el
heal.publicationDate 2011
heal.bibliographicCitation Καρκαλούσος, Π., Παρασκευούλης, Σ., Βαρελά, Μ., Πλέστη, Β. και Φιλιππάκη, Ε. (2011) Το προφίλ των σπουδαστών της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων" των Ι.Ε.Κ. "Εφαρμοσμένη Κλινική Μικροβιολογία και Εργαστηριακή Διαγνωστική", 16 (4), σ. 229-237. Διαθέσιμο στο: http://users.teiath.gr/petef/Web_CV/Articles/IEK_Profile_Article.htm [Έγινε Πρόσβαση: 04/05/2015]. el
heal.abstract Οι βοηθοί των ιατρικών εργαστηρίων (ή παρασκευαστές) αποτελούν ένα σημαντικό τμήμα του εργαστηριακού προσωπικού. Η εκπαίδευσή τους γίνεται σε δημόσια ή ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), διάρκειας δύο ετών, και για να διοριστούν στον δημόσιο τομέα απαιτείται να έχουν λάβει «πιστοποίηση» η οποία παρέχεται από τον Οργανισμό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) κατόπιν γραπτού και προφορικού διαγωνισμού. Προκειμένου να μελετηθεί το προφίλ των συγκεκριμένων σπουδαστών διενεργήθηκε έρευνα μέσω γραπτού ερωτηματολογίου σε όλα τα δημόσια Ι.Ε.Κ. που διδάσκουν τη συγκεκριμένη ειδικότητα. Από το σύνολο των σπουδαστών που απάντησαν οι Έλληνες σπουδαστές αποτελούσαν το 78%, ενώ το 22% αποτελούνταν από σπουδαστές αλλοδαπής καταγωγής που διαμένουν στην Ελλάδα περίπου 15 έτη. Η πλειοψηφία των σπουδαστών ήταν γυναίκες (87%). Η μέση ηλικία των σπουδαστών ήταν τα 21 έτη. Το 73% των σπουδαστών αποφοίτησε από το Γενικό Λύκειο και από αυτούς το 55% από την Θεωρητική κατεύθυνση. Η πλειοψηφία των σπουδαστών (73%) επέλεξε την ειδικότητα λόγω προσωπικής κλήσης, αλλά και πεποίθησης για καλές συνθήκες εργασίας και γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση (21%). Το 83% των σπουδαστών μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι μισοί από τους σπουδαστές εργάζονται κυρίως σε άλλους χώρους (81%) για καθαρά βιοποριστικούς λόγους (86%). Οι σπουδαστές βαθμολογούν την ποιότητα των σπουδών τους ως μέτρια και εντοπίζουν το πρόβλημα κυρίως στις σημειώσεις (93%) και στον εργαστηριακό εξοπλισμό (70%). Αν και οι σπουδαστές θεωρούν το Ι.Ε.Κ. ευκολότερο από το Λύκειο το 34% δυσκολεύεται πολύ στη θεωρία και ένα 10% στο εργαστήριο. Σχεδόν όλοι οι απόφοιτοι (98%) σκοπεύουν να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης και να αναζητήσουν εργασία στο συγκεκριμένο κλάδο. el
heal.tableOfContents The assistants of medical laboratories, known as “laboratory technicians”, consist an important part of laboratory personnel in our country. They graduate from public or private “Institutes of Professional Training“ (I.E.K.) after two years of study. If they wish to work in public medical laboratories they have to get a “certification” after written and oral exams hold by the Organization of Professional Education and Training (OEEK). In this work we made the profile of such students using written questionnaires. All students of public I.E.K. where the aforementioned field is been studied, were asked. The majority of students were of Greek nationality (78%) and female (87%). The students live in Greece almost 15 years and their average age was 21 years old. The majority of students (73%) graduated from “general high school” and half of them from the “theoretical direction”. Most of students (73%) have chosen that specialty because of personal interest and information about easy work conditions and easy finding job (21%). 83% of students used public transportation means and half of students worked. 81% of working are students occupied with different jobs for living. Students were not satisfied with the quality of education. In the scale from 1 to 5 most of them gave the answer “3”. Students wanted better books (93%) and laboratory equipment (70%). Most students (93%) considered I.E.K. easier than high school (70%), 34% of students faced difficulties in following lectures and 10% in laboratory practice. Almost all students (98%) will take examinations for professional “certification” and will search for job in the same profession. en
heal.publisher Γιαννάκη-Ψινάκη, Μ. el
heal.publisher Κανελλοπούλου, Μ. el
heal.journalName Εφαρμοσμένη Κλινική Μικροβιολογία και Εργαστηριακή Διαγνωστική el
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: εφαρμοσμένη κλινική μικροβιολογία ...
    Μέγεθος: 4.952Mb
    Μορφότυπο: PDF
    Περιγραφή: Πλήρες τεύχος

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες