Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γρίβας, Μιχάλης el
dc.contributor.author Κεχαγιάς, Δημήτριος el
dc.date.accessioned 2015-05-08T20:01:01Z
dc.date.issued 2015-05-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9998
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Microcomputing education
dc.subject educational device driver
dc.subject Computer Science
dc.subject Μικρουπολογιστική εκπαίδευση
dc.subject Εκπαιδευτικός οδηγός συσκευής
dc.subject Πληροφορική
dc.title Demolishing myths in microcomputing lab en
heal.type conferenceItem
heal.secondaryTitle build a linux device driver en
heal.classification Science
heal.classification Mathematics
heal.classification Επιστήμες
heal.classification Μαθηματικά
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/15685-2
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/thsys/70269
heal.classificationURI **N/A**-Επιστήμες
heal.classificationURI **N/A**-Μαθηματικά
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/thsys/73339
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.publicationDate 2009-02
heal.bibliographicCitation Grivas, M. and Kehagias, D. (2009) Demolishing myths in microcomputing lab: build a linux device driver, In: Proceedings of the International Conference Information Systems (IADIS 2009). Barcelona, Spain, 25-27 February, 2009. [online]. p.261-266. en
heal.abstract In Computer Science and Informatics courses, students usually learn programming in a finest abstract way. The highlevel programming though does not provide information about what the computer really does when executing a program. On the other hand, embedded systems courses cover excessively the lowest part of computing, but they are usually parts of Computer Engineering curricula, where higher-level languages and the respective abstraction are not studied in depth. We, in the department of Informatics of the Technological Educational Institute (TEI) of Athens, in the content of the course microcomputers and applications focus in providing the low-level bits of programming to students that usually learn high-abstraction structures and programming methods. We found that most of the students build a perception of low-level computing matters that resembles to tribal fetishes. Hence, we built some projects that help the students understand the inner parts of an operating system and approach in a simplistic way the low-level programming and the hardware. en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName International Conference Information Systems (IADIS 2009) en
heal.conferenceItemType other


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες