Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μύστακας, Ελευθέριος el
dc.contributor.author Καλογήρου, Τζίνα el
dc.contributor.author Τσοτσορού, Αλίκη el
dc.date.accessioned 2015-05-26T18:20:41Z
dc.date.issued 2015-05-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/11200
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.eie.gr/ en
dc.subject Έλληνες ποιητές
dc.subject Έλληνες ζωγράφοι
dc.subject Το τοπίο στην τέχνη
dc.subject Landscapes in art
dc.subject Greek poets
dc.subject Greek painters
dc.title Η λειτουργία του τοπίου στους ποιητές και τους ζωγράφους της γενιάς του 1930 ως locus amoenus el
heal.type conferenceItem
heal.classification Poetry
heal.classification Painting
heal.classification Ποίηση
heal.classification Ζωγραφική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85103704
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85096661
heal.classificationURI **N/A**-Ποίηση
heal.classificationURI **N/A**-Ζωγραφική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85074423
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language el
heal.access forever
heal.publicationDate 2012-01-19
heal.bibliographicCitation Καλογήρου, Τ., Μύστακας, Ε. και Τσοτσορού, Α. (2012) Η λειτουργία του τοπίου στους ποιητές και τους ζωγράφους της γενιάς του 1930 ως locus amoenus. Στο Ε΄ Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας: Η ποιητική του τοπίου. 19-22 Ιανουαρίου 2012. Αθήνα el
heal.abstract Η λειτουργία του τοπίου ως locus amoenus, χαρακτηρίζει την τέχνη και τη λογοτεχνία μετά την Αναγέννηση, ιδιαίτερα όταν το τοπίο αποτελεί πλέον αυτόνομο θεματικό κύκλο στις εικαστικές τέχνες και καθώς η παρουσία του ειδυλλιακού τόπου ήδη από τον 18ο αιώνα καταλαμβάνει σταθερή θέση στα λογοτεχνικά κείμενα. Το ποιητικό κείμενο και το εικαστικό έργο αποκτούν τα χαρακτηριστικά του ιδανικού τόπου, όπου συναντώνται ο ποιητής, ο αναγνώστης, ο ζωγράφος και ο θεατής. Στον νεότερο ελληνικό χώρο, τα χαρακτηριστικά του ειδυλλιακού τοπίου, της Αρκαδίας του δημιουργού, σφραγίζουν το έργο των ποιητών και των ζωγράφων της γενιάς του 1930, οι οποίοι συγκλίνουν ως προς τη λειτουργία του παραδείσιου τόπου, ως συμβόλου, ως μεταφυσικού και υπαρξιακού πλαισίου, ως υπερρεαλιστικής εικόνας. Το τοπίο λειτουργεί στους εικαστικούς καλλιτέχνες ως βασικός άξονας πλαστικών αναζητήσεων, ενώ στους ποιητές η αναζήτηση τοποθετείται στο πλαίσιο της γλωσσικής αναζήτησης και της δημιουργικής απεικόνισης μέσω του ποιητικού λόγου. Οι πέντε βασικοί ποιητές της γενιάς του 1930, Σεφέρης, Ελύτης, Ρίτσος, Εμπειρίκος και Εγγονόπουλος, και αρκετοί από τους ζωγράφους της γενιάς αυτής, στους οποίους τα έργα με θέμα το τοπίο κρατούν σημαντική θέση, όπως οι Γκίκας, Παπαλουκάς, Στέρης, Βασιλείου, Τσαρούχης και Νικολάου, αναζητούν τους συμβολισμούς του τοπίου, του τερπνού τόπου, είτε αυτός συμπίπτει με τις αναζητήσεις τους για την έκφραση της ελληνικότητας είτε αποτελεί την ευρύτερη πραγμάτωση των συμβολιστικών και μεταφορικών τους απεικονίσεων. el
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName Ε΄ Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας: Η ποιητική του τοπίου el
heal.conferenceItemType poster


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: summaries.pdf
    Μέγεθος: 390.9Kb
    Μορφότυπο: PDF
    Περιγραφή: Περιλήψεις

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες