Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βαρθολομαίος, Αναστάσιος Α. el
dc.date.accessioned 2014-07-20T09:12:23Z
dc.date.available 2014-07-20T09:12:23Z
dc.date.issued 2014-07-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/1452
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source www.hsj.gr en
dc.subject Ανατομία
dc.subject Human anatomy--Study and teaching
dc.subject Diagnostic imaging--Digital techniques
dc.subject Διδασκαλία
dc.subject Εκμάθηση
dc.subject Ψηφιακή απεικόνιση
dc.subject Τεχνικές
dc.subject Learning
dc.title Modern teaching and learning of anatomy in Health Professions’ undergraduate and postgraduate training curricula en
heal.type journalArticle
heal.generalDescription Special article en
heal.classification Medicine--Study and teaching
heal.classification Ιατρική
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85083104
heal.classificationURI **N/A**-Ιατρική
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009126588
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh87003782
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής el
heal.publicationDate 2012-12
heal.bibliographicCitation Vartholomaios, A. (December 2012). Modern teaching and learning of anatomy in Health Professions’ undergraduate and postgraduate training curricula. “Health Science Journal”. 6(4):784-791. en
heal.abstract Background: Last years it is debatable whether cadaveric dissection is the more indicated method for the learning of gross anatomy, while there has been a vast increase in claims associated with the lack of anatomical knowledge. Modern medical imaging techniques and the wide availability of quite stunning digital images of the body have revolutionized teaching and learning and greatly facilitated this approach. Computer-assisted learning (CAL) is an effective supplement to conventional methods of teaching anatomy ,since it provides the student with an important additional resource and facilitates alternative modes of learning. Also the plan to teach anatomy within a pathologic and clinical context and to relate form and structure with function in health and disease makes learning anatomy more attractive and has a greater appeal for the student. This plan for a new pathologically orientated and clinically applied, structuring of the content of the courses is especially supported by the above reformation of teaching methodology through new imaging and digital technology. en
heal.publisher Μαρβάκη, Χριστίνα el
heal.journalName Health Science Journal en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true
heal.dateCreated 2012-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες