Περίληψη:Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη περιπτώσεων χρήσης των ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) στην εκπαίδευση, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Για να εξαχθούν συμπεράσματα, πραγματοποιείτε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν, ότι η χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων στην Ελλάδα και ειδικότερα στην εκπαίδευση βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο. Στο εξωτερικό, ιδίως στην Αμερική, είναι εμφανώς πιο διαδεδομένη η χρήση τους αλλά ακόμα κι εκεί, βρίσκεται σε μεταβατικό/πιλοτικό στάδιο. Ωστόσο, είναι σαφές μέσα από την έρευνα, ότι υπάρχει θέληση για εκσυγχρονισμό του τρόπου διδασκαλίας στο μέλλον, αρκεί να γίνει με σταθερά και αποφασιστικά βήματα. Ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης, δεν πρέπει να σημάνει τον αφανισμό του έντυπου βιβλίου αλλά την αρμονική συνύπαρξη και των δύο προς όφελος των πολιτών. Έτσι, κάποια εμπόδια που χρειάζεται να ξεπεραστούν, ώστε να μπορέσουν τα ηλεκτρονικά βιβλία να ενταχθούν στην εκπαίδευση, είναι η εξασφάλιση του απαραίτητου εξοπλισμού (κατάλληλες συσκευές ανάγνωσης και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό με όλες τις δυνατότητες που μπορεί να έχει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο), η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στις νέες τεχνολογίες και τέλος, η εξάλειψη της τεχνοφοβίας που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τέτοιου είδους καινοτόμες προσπάθειες.
Abstract: This thesis examines various cases of e-books usage in education, mainly in Greece, and abroad as well. Literature review research and quantitative research with questionnaires was carried out in order to reach precise and factual conclusions. The results showed that the use of e-books in Greece, and particularly in education, is at a very early stage. Abroad, and more precisely in the USA, their use is clearly more developed; however, even there it still is in a transitional, pilot phase. Nevertheless, the research has made clear that there is the will for a modernization of teaching in the future, as long as this is done steadily and in the appropriate way. This modernization does not necessarily means the disappearance of the printed book from education, but the harmonious coexistence of both. In this way, some obstacles to overcome in order to use e-books in education are: the existence of the necessary equipment for this way of teaching (reading devices and educational material appropriate for all the possibilities that an e-book might have), the proper and adequate training of teachers and pupils/students on the new technologies, and, finally, the elimination of technophobia which is a major obstacle to such new efforts.