Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην έρευνα των μέσων προβολής και γενικής εξωστρέφειας των μεγάλων, τουριστικών μουσείων της χώρας, προς το αλλοδαπό κοινό. Με δεδομένο ότι τα ελληνικά μουσεία δέχονται, ειδικά τα τελευταία χρόνια, μεγάλο αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο, είναι χρήσιμο να διαπιστωθεί κατά πόσο συντελούνται αποτελεσματικοί επικοινωνιακοί χειρισμοί μέσω των διαδικτυακών παροχών των μουσείων. Στο πλαίσιο της αξιολόγησης θα δημιουργηθεί ένα νέο επαυξημένο μοντέλο αξιολόγησης με συγκεκριμένα κριτήρια, βασισμένο σε προηγούμενα μοντέλα αξιολόγησης ιστοσελίδων με αρχαιολογικό περιεχόμενο. Πιο συγκεκριμένα, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων τα σύγχρονα ηλεκτρονικά «συννεφόλεξα» θα μελετηθεί και θα αξιολογηθεί το περιεχόμενο των διαδικτυακών τόπων των μουσείων καθώς και οι υπηρεσίες που προσφέρονται στο ξενόγλωσσο κοινό μέσω των ιστοτόπων αυτών. Επίσης, θα ερευνηθεί ο τρόπος διάθεσης των ανάλογων υπηρεσιών στις κατηγορίες χρηστών που εξυπηρετούν, καθώς και τα αντίστοιχα επικοινωνιακά μέσα στα οποία βασίζεται η επιτυχημένη ενημέρωση των ηλεκτρονικών επισκεπτών. Παράλληλα, θα διερευνηθούν και θα αναδειχθούν τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά μουσεία σε σχέση με θέματα επικοινωνίας, προβολής και εξωστρέφειας προς το διεθνές κοινό. Τέλος, θα κατατεθούν προτάσεις τόσο για τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στους ξένους χρήστες, όσο και για τη συνολική οργάνωση και προβολή των λειτουργιών των σημαντικών φορέων πολιτισμικής κληρονομίας της χώρας.
The present work focuses on the research of the means of promotion and general extroversion of the major tourist museums of the country towards the foreign public. Given the fact that Greek museums have received, especially in recent years, a large number of visitors from all over the world, it is useful to see whether effective communication is being achieved through the online provision of museums. The evaluation will create a new enhanced rating model with specific criteria, based on previous web site evaluation models with archaeological content. In particular, taking advantage of modern electronics, "word clouds" will study and evaluate the content of museum websites as well as the services offered to the foreign language audience through these websites. It will also explore the way in which such services are provided to the categories of users they serve, as well as the corresponding communication media on which successful e-visitors are informed. At the same time, any problems encountered by Greek museums regarding issues of communication, visibility and extroversion towards the international public will be explored and highlighted. Finally, proposals will be made both for the improvement of the provision of services to foreign users and for the overall organization and promotion of the functions of the important cultural heritage institutions of the country.