Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της οργανωσιακής σιωπής (organizational silence) στους ελληνικούς Οργανισμούς Πληροφόρησης. Η οργανωσιακή σιωπή είναι η σκόπιμη απόκρυψη απόψεων των εργαζομένων για καταστάσεις που επικρατούν στο εργασιακό περιβάλλον, από εκείνα τα μέλη του οργανισμού που έχουν την εξουσία να αλλάξουν τις καταστάσεις αυτές (Pinder &Harlos, 2001, σ. 334). Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι επιπτώσεις δύο τύπων σιωπής, συγκαταβατική και αμυντική στη συναισθηματική οργανωσιακή δέσμευση και την εργασιακή απόδοση, καθώς και ο βαθμός επίδρασης τόσο του ηθικού κλίματος όσο και της δίκαιης αντιμετώπισης στην εκδήλωση συμπεριφορών σιωπής. Η συλλογή των πρωτογενών δεδομένων έγινε μέσω δομημένου ερωτηματολογίου και το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 80 εργαζομένους. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι και τα δύο είδη σιωπής επηρεάζουν αρνητικά τόσο την απόδοση όσο και τη συναισθηματική δέσμευση των εργαζομένων. Οι αρνητικές αυτές συμπεριφορές μπορούν να μειωθούν εάν στους οργανισμούς επικρατεί κλίμα φροντίδας και δίκαιης αντιμετώπισης.
The aim of this study was to investigate the phenomenon of employee silence in greek Information Organizations. Silence is the “…withholding of any form of genuine expression about the individual’s behavioral, cognitive and/or affective evaluations of his or her organizational circumstances to persons who are perceived to be capable of effecting change or redress” (Pinder & Harlos.,2001, p. 334). In more detail, the study assessed the influence of two types of silence, defensive and acquiescent, on job performance and affective commitment. The impact of organizational ethical climate and organizational justice on employee silence was also examined. Primary data were collected via a structured online questionnaire. The final sample comprises 80 employees. Results confirmed the negative effect of both types of silence examined on employee commitment and performance. The manifestation of these negative behaviors can be reduced within a just and caring organizational climate.