Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετηθούν οι γνώσεις των καταναλωτών τροφίμων σε ό, τι αφορά στα βιολογικά προϊόντα και να συγκριθούν τα προσωπικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών βιολογικών προϊόντων με εκείνα των ατόμων που προτιμούν τα συμβατικά προϊόντα. Δείγμα 100 ατόμων, 52 άνδρες και 48 γυναίκες, που ψώνιζαν σε Super Markers της Καλλιθέας Αττικής τα οποία διαθέτουν τμήμα βιολογικών προϊόντων, συμπλήρωσαν ανώνυμα ερωτηματολόγια. Το μεγαλύτερο ποσοστό, 86%, γνώριζε τι είναι τα βιολογικά προϊόντα και το 76% τα θεωρεί περισσότερο υγιεινά και ασφαλή σε σχέση με τα συμβατικά. Όμως, σημαντικά μικρότερο ποσοστό, 51%, τα αγοράζει. Δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγοραστών βιολογικών προϊόντων και εκείνων που δεν τα αγοράζουν σε ό, τι αφορά στην ηλικία, την εκπαιδευτική στάθμη και στο Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ). Αντίθετα σημαντικά μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των γυναικών που τα προτιμούν. Η υψηλή τιμή τους, η έλλειψη εμπιστοσύνης στη διαδικασία πιστοποίησης και τα λίγα σημεία πώλησης είναι οι κυριότεροι παράγοντες στους οποίους οφείλεται η σχετικά μικρή διάδοσή τους στη Χώρα μας.
The purpose of this study was to evaluate consumers' knowledge of organic food and to compare organic food consumers' profile of with the corresponding profile of conventional food buyers. A random sample of 100 persons, 52 male and 48 female shopping at Super Markets in Kallithea Attica, completed questionnaires concerning their knowledge of organic food. A large percentage, 86%, have an accurate knowledge of organic products and 75% consider them safer and healthier than conventionally produced (non-organic) products. But only 51% of the consumers buy organic products. There are no significant differences between those who consume organic food and the consumers of conventional food as regards age group, educational level and Body Mass Index (BMI), however a significantly higher percentage of women consume organic food. The absence of wide-spread use of organic products in Greece is due mainly to the lack of consumer confidence in the credential process, their higher price and the limited number of distribution points.