Εξαιτίας της ιδιομορφίας του ο χώρος της υγείας χαρακτηρίζεται από πολυμορφία, λόγω των πολλών επαγγελμάτων
που σχετίζονται με αυτόν (πχ. ιατροί, νοσηλευτές, μάνατζερ, προμηθευτές, κα). Αυτού του είδους η πολυμορφία έχει
οδηγήσει το σύστημα υγείας σε διόγκωση των δαπανών, κατευθύνοντας τα νοσοκομεία να μειώσουν τα κόστη
στοχεύοντας το κέρδος όπως οι επιχειρήσεις
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας λειτουργίας ενός νοσοκομείου στα
πρότυπα της επιχειρησιακής πολιτικής.
Υλικό-Μέθοδος: Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε στην αναζήτηση ανασκοπικών και ερευνητικών
μελετών και επιστημονικών άρθρων από διεθνή βάση δεδομένων (Scopus) και από ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία
από το έτος 1996 έως το έτος 2012, χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά όπως: νοσοκομείο, επιχείρηση, δαπάνες υγείας,
προμήθειες, διοίκηση ολικής ποιότητας.
Αποτελέσματα: Από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας διαπιστώνεται ότι στα νοσοκομεία δημιουργούνται
φαινόμενα κακοδιαχείρισης, υπέρογκες δαπάνες υγείας και ανεπαρκής παρεχόμενες υπηρεσίες περίθαλψης. Η
εφαρμογή της μεθοδολογίας Lean Six Sigma και της διοίκησης ολικής ποιότητας συντέλεσε στην μείωση των
δαπανών, στον συνεχή έλεγχο των προβλημάτων που παρουσιάζονται και στην βελτίωση του επιπέδου παροχών.
Συμπεράσματα: Το νοσοκομείο δεν μπορεί να συσχετιστεί με μια επιχείρηση, διότι το νοσοκομείο αποσκοπεί στην
φροντίδα του πληθυσμού σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των κερδών τους. Ωστόσο, το
νοσοκομείο δανειζόμενο τεχνικές των επιχειρήσεων έχει την δυνατότητα να ελέγξει το κόστος λειτουργίας του και να
συγκρατήσει τις δαπάνες, οπότε το σύγχρονο νοσοκομείο μπορεί να λειτουργήσει ως μία «ιδιότυπη» μορφή
επιχείρησης.
The health sector is characterized by diversity due to its singularity but also the many professions associated with it
(e.g. doctors, nurses, nursing attendants, managers, suppliers etc.). This kind of diversity has resulted in a dramatic
increase of health costs leading hospitals into using business techniques to reduce costs.
Purpose: The purpose of the present review was to explore the possibility of operating a hospital standards of
operational policy.
Material and Method: The methodology followed is based on searching and reviewing research studies and scientific
articles abstracted from an international database (Scopus) and from the Greek and international literature between
the years 1996 to 2012, using keywords such as: hospital, business, health expenditure, supplies, total quality
management.
Results: The review of literature shows that hospitals suffered from mismanagement, excessive expenses and
insufficient health care services. The application of Lean Six Sigma methodologies and TQM helped to reduce costs, the
continuous control problems encountered in raising the level of benefits.
Conclusions: The hospital cannot be associated with a business, because the hospital is meant to care for the public
in general as opposed to businesses that aim at increasing their profits. However, adopting techniques of the business field, the hospitals have the ability to control operating costs and curb costs, therefore, the modern hospital can
function as an ‘idiosyncratic’ form of business.