dc.contributor.author | Δημητριάδου - Παντέκα, Αλεξάνδρα | el |
dc.contributor.author | Λαβδανίτη, Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-22T15:18:58Z | |
dc.date.available | 2015-01-22T15:18:58Z | |
dc.date.issued | 2015-01-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/4549 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://www.vima-asklipiou.gr | en |
dc.subject | Nursing--Study and teaching (Graduate) | |
dc.subject | Nightingale model of nursing | |
dc.subject | νοσηλευτική εκπαίδευση | |
dc.subject | Ελλάδα | |
dc.subject | Αγγλία | |
dc.subject | ΗΠΑ | |
dc.subject | Greece | |
dc.subject | England | |
dc.subject | USA | |
dc.title | Κριτική αποτίμηση της επιρροής του προτύπου της Nightingale στην Νοσηλευτική εκπαίδευση στην Αγγλία, στην Ελλάδα και στην Αμερική | el |
dc.title | A critical assessment of the Nightingale pattern influence in Nursing education in England, Greece and USA | en |
heal.type | journalArticle | |
heal.classification | Ιατρική | |
heal.classification | Νοσηλευτική | |
heal.classification | Medicine | |
heal.classification | Nursing | |
heal.classificationURI | **N/A**-Ιατρική | |
heal.classificationURI | **N/A**-Νοσηλευτική | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362 | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97000137 | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009009530 | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής | el |
heal.publicationDate | 2014-06 | |
heal.bibliographicCitation | Δημητριάδου - Παντέκα, Α. & Λαβδανίτη, Μ. (2014). Κριτική αποτίμηση της επιρροής του προτύπου της Nightingale στην Νοσηλευτική εκπαίδευση στην Αγγλία, στην Ελλάδα και στην Αμερική. “Το Βήμα του Ασκληπιού”. [Online] 13 (2). σ. 123 - 133. Διαθέσιμο από: http://www.vima-asklipiou.gr | el |
heal.abstract | Η προσωπικότητα της Nightingale, οι αξίες της, το όραμά της, οι οργανωτικές δεξιότητες της και οι επιτυχίες της έθεσαν τα θεμέλια της Νοσηλευτικής ως επάγγελμα. Η φιλοσοφία που διατηρούσε για την Νοσηλευτική, το οργανωτικό πλαίσιο και το εκπαιδευτικό σύστημα που επέλεξε υπήρξαν βασικά στοιχεία που χαρακτήρισαν την Νοσηλευτική εκπαίδευση επί ένα περίπου αιώνα. Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης ήταν η κριτική αποτίμηση της επιρροής του προτύπου της Nightingale στη Νοσηλευτική εκπαίδευση και της διασύνδεσής της με το Πανεπιστήμιο στην Αγγλία, στην Ελλάδα και στην Αμερική. Υλικό-Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων pub med, και Google scholar, Medline, Scopus. Η αναζήτηση περιλάμβανε μελέτες που δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες τέσσερεις δεκαετίες. Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιηθήκαν ήταν «Νοσηλευτική εκπαίδευση», «Nightingale», «Ελλάδα», «Αγγλία», «ΗΠΑ» στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Αποτελέσματα: Κατά την αντίληψή της Nightingale ο στόχος της Νοσηλευτικής εκπαίδευσης ήταν η χριστιανική ηθική και πνευματική ανάπτυξη του χαρακτήρα της Νοσηλεύτριας και η ανάπτυξη της τεχνικής της ικανότητας. Τρία στοιχεία οδήγησαν στην επιτυχία του εγχειρήματός της: ο τρόπος επιλογής των σπουδαστριών, η φιλοσοφία της εκπαίδευσης και το σύστημα εκπαίδευσης. Το σύστημα εκπαίδευσης που επέλεξε για τη σχολή της η Nightingale και αποτέλεσε και το πρότυπο που υιοθετήθηκε από όλες τις σχολές σε όλο τον κόσμο, περιλάμβανε κάποια θεωρητικά μαθήματα και πολύ πρακτική άσκηση. Η μέθοδος εκπαίδευσης που κυριάρχησε ήταν αυτή της μαθητείας. Συμπεράσματα: Το καθεστώς εκπαίδευσης που επέβαλε η μεταρρύθμιση της Nightingale στην Ευρώπη, ίσχυσε για περισσότερα από εκατό έτη. Το σύστημα άλλαξε αν και τα περισσότερα στοιχεία του παλαιού συστήματος εκπαίδευσης συνυπάρχουν μέσα στο καινούργιο. Απαιτούνται καινούργιες έρευνες στον ελληνικό και διεθνή χώρο που να αφορούν τη νοσηλευτική εκπαίδευση. | el |
heal.abstract | Nightingale’s personality, her values, the vision, organizational skills and successes laid the foundations of nursing as a profession. The philosophy maintained for Nursing, the organizational framework and the education system chosen were key elements that characterized the Nursing Education for almost a century. Purpose: The purpose of the present paper was to critically review the literature related to the impact of Nightingale in nursing education and its relation with the University curriculum in England, Greece and USA. Material and Methods: This literature review utilized the pubmed database and the google scholar searching machine, using the keywords: “Nightingale”, “education”, “England”, “Greece”, “USA”. The research was conducted between 1970 and 2008. Results: According the Nightingale’s perception, the goal of nursing education was the Christian moral and spiritual development of the nurse character and the development of technical proficiency. Three factors led to the success of the venture: the recruitment of female students, the philosophy of the education and the education system. The education system that Nightingale’s nursing school adopted, set the standard for most schools around the world, and included some theoretical courses and mostly clinical practice. The training philosophy that dominated was the apprenticeship. Conclusions: Nightingale’s paradigm in nursing training in Europe, applied for over a hundred years. Although the system evolved, many aspects of the old system of education still coexist. More research is required in the Greek and international nursing educational context. | en |
heal.publisher | Τμήμα Νοσηλευτικής Α' - ΤΕΙ Αθήνας | el |
heal.publisher | Nursing Department of the Athens Technological Educational Institution | en |
heal.journalName | Το Βήμα του Ασκληπιού | el |
heal.journalName | Rostrum of Asclepius | en |
heal.journalType | peer-reviewed | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: