Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρράς, Γιώργος el
dc.contributor.author Πέτσα, Έλλη el
dc.contributor.author Δημαρόγκωνα, Αμαλία el
dc.contributor.author Κουρουπής, Στέφανος el
dc.date.accessioned 2015-01-28T20:47:55Z
dc.date.available 2015-01-28T20:47:55Z
dc.date.issued 2015-01-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/4979
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject 3D models
dc.subject Architecture
dc.subject Archaeology.
dc.subject Cylindrical surfaces
dc.subject Conic surfaces
dc.subject Ancient towers
dc.subject Greek Ministry of Culture
dc.subject Τρισδιάστατα μοντέλα
dc.subject Αρχιτεκτονική
dc.subject Αρχαιολογία
dc.subject Κυλινδρικές επιφάνειες
dc.subject Κωνικές επιφάνειες
dc.subject Αρχαίοι Πύργοι
dc.subject Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού
dc.title Photo-textured rendering of developable surfaces in architectural photogrammetry en
heal.type conferenceItem
heal.classification Technology
heal.classification Photogrammetry
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Φωτογραμμετρία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C02980
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Φωτογραμμετρία
heal.contributorName Fisher, B. en
heal.contributorName Dawson-Howe, Κ. en
heal.contributorName O’Sullivan, C. en
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής el
heal.publicationDate 2001
heal.bibliographicCitation Karras, G., Petsa, E., Dimarogona, A.and Kouroupis, S. (2001). Photo-textured rendering of developable surfaces in architectural photogrammetry. Virtual and Augmented Architecture - VAA '01, B. Fisher, K. Dawson-Howe & C. O’Sullivan (eds.), Springer Verlag, Berlin, pp. 147-158. Available from: http://portal.survey.ntua.gr/main/labs/photo/staff/gkarras/Karras_Vaa01.pdf en
heal.abstract New techniques constantly seek to meet a growing demand for realistic phototextured 3D models in architecture and archaeology. When only visualisation is required, the emphasis lies on visual quality rather than accuracy. But in architectural photogrammetry the primary requirement is mostly to produce accurate mappings under strict specifications. Hence, accuracy comes first; yet visual products can benefit from precise modeling. In this context, a treatment of cylindrical and conic surfaces is presented. The process for developing them onto the plane (the basic way to represent such surfaces) is outlined and illuminated at the example of two large ancient towers in the framework of projects prepared for the Greek Ministry of Culture. But besides their metric utility, these products represent ideal photo-textures for draping the mathematical surface to generate virtual reality effects. The results of such successful photorealistic visualisations are presented and discussed. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName Virtual and Augmented Architecture en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες