Περίληψη:Το ενδιαφέρον του άρθρου εστιάζεται στην ανάλυση των κύριων στοιχείων και
χαρακτηριστικών των υπηρεσιών ευεξίας και θαλασσοθεραπείας που
παρέχονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην περιφέρεια Κρήτης. Στο
πρώτο μέρος της εισήγησης πραγματοποιείται μία σύντομη οριοθέτηση των
χρησιμοποιούμενων εννοιών και μία συνοπτική ιστορική αναδρομή. Στο δεύτερο
μέρος παρουσιάζονται οι κύριες τάσεις στην αγορά υπηρεσιών ευεξίας και SPA
σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στο τρίτο και κυριότερο μέρος
παρουσιάζονται τα βασικά αποτελέσματα που προέκυψαν από μία έρευνα
πεδίου που έχει πραγματοποιηθεί σε 10 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται στο χώρο στην Περιφέρεια Κρήτης, από το 2007 και η
υιοθετηθείσα μεθοδολογία ήταν η προσωπική συνέντευξη με δομημένο
ερωτηματολόγιο που απευθυνόταν σε στελέχη συναφών επιχειρήσεων.
Ειδικότερα διερευνήθηκαν τα ακόλουθα ζητήματα: Παρεχόμενες υπηρεσίες,
Προμηθευτές εξοπλισμού και Προϊόντα, Υπηρεσίες εξωτερικών συμβούλων,
Δυσκολίες – Προβλήματα, Ανθρώπινο δυναμικό, Οικονομικές παράμετροι
(επένδυση, παράγοντες βιωσιμότητας και κερδοφορίας), Ζήτηση υπηρεσιών
(ανάγκες και απαιτήσεις καταναλωτών) και οι Προοπτικές και προϋποθέσεις
ανάπτυξης.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας οδηγούν στη διαμόρφωση και τον
προσδιορισμό ενός πλαισίου παραγόντων για την επιτυχή παροχή υπηρεσιών
ευεξίας και θαλασσοθεραπείας σε ένα διεθνώς καθιερωμένο παραθεριστικό
προορισμό, όπως είναι η Κρήτη.
Abstract:This paper focuses on the analysis of main elements and features of wellness -
spa – thalasso services provided by Cretan hotels. The conceptual issues and a
brief historical overview are presented into the first section. A market analysis
with the main trends and developments in this field, mainly in Europe is the
subject of the second section. The next section reports on a field research
conducted in 2007 in Crete’s Island. This research has been carried out by
adopting the method of personal interview with a structured questionnaire
addressed to hotel managers offering this type of services. Specifically the
following issues and aspects have been investigated: Services; Procurement of
products and equipment; Consultant services; Difficulties faced; Human
Resources; Financial management (e.g. investment, viability and profitability);
Market (consumer needs and demands); and Development prospects and
success conditions.
The main conclusions of the research allowed to elaborating and defining a
framework of critical factors for successful operation into the market of wellness
and spa services in a well-established holiday destination such as Crete.