Περίληψη:Η φύση των παρεχόμενων υπηρεσιών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των λειτουργιών τους, οι αλλαγές στη ζήτηση, το
έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, αλλά και ο ρόλος των Tour opeartors,
επιβάλλουν μεθόδους και τεχνικές, ειδικά σχεδιασμένες για την
αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκησή τους. Εργαλεία όπως ο
Στρατηγικός σχεδιασμός και η στρατηγική ανάλυση είναι ιδιαίτερα αναγκαίες για
τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας των ξενοδοχειακών
επιχειρήσεων.
Η εργασία αποσκοπεί στο να συνδέσει το στρατηγικό σχεδιασμό και τη
στρατηγική ανάλυση, όπως αυτές παρουσιάζονται σε θεωρητικό επίπεδο στη
διεθνή βιβλιογραφία, με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε
ξενοδοχειακές μονάδες στην περιοχή Αμμουδάρας του Νομού Ηρακλείου, που
αποτελεί μία από τις πιο τουριστικοποιημένες περιοχές της Κρήτης. Η
πρωτογενής έρευνα επικεντρώθηκε κυρίως σε θέματα: (Α) στρατηγικής και
οργάνωσης υπηρεσιών, (Β) τιμολογιακής πολιτικής και προσφορών, (Γ)
ανταγωνισμού και έρευνας αγοράς, (Δ) ανθρώπινου δυναμικού και (Ε)
κατάρτισης προϋπολογισμών και ελέγχων. Η έρευνα στόχευε στο να
διαπιστώσει, κατά πόσο οι μεγάλες και οργανωμένες ξενοδοχειακές μονάδες της
Κρήτης εφαρμόζουν ειδικές μεθόδους και τεχνικές του στρατηγικού μάνατζμεντ,
τη σημασία του all inclusive στις προσφερόμενες υπηρεσίες, αλλά και το ρόλο
που διαδραματίζουν tour operators στη διαμόρφωση της πολιτικής των
ξενοδοχειακών προϊόντων και της τιμολόγησης.
Abstract:he nature of services provided in the hotel industry, their distinctive functioning
traits, the changes in demand, the intense competitive environment but also the
role of tour operators call for methods and techniques specifically designed for
their effective organization and administration. Tools such as strategic planning
and strategic analysis are particularly necessary for the improved
competitiveness and viability of hotel enterprises.
The paper aims to combine strategic planning and strategic analysis, as they are
presented theoretically in the international bibliography with the results of a
survey of hotel units in the area of Amoudara, a high tourist area, in the
prefecture of Heraklion, Crete.
The primary research focused mainly on (A) the strategy and organization of
services, (B) pricing policies and offers, (C) competitiveness and market
research, (D) human resources and (E) budgeting and control. The study aimed
to determine to what extent large hotel units in Crete implement specific
methods and techniques in strategic management, the importance of “allinclusive”
in terms of services provided, as well as the role that tour operators
play in the formation of policies dealing with hotel services and pricing.