Περίληψη:Η γρήγορη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η μετάβαση από το
παραδοσιακό λιανικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό λιανικό κατάστημα έχει ως
αποτέλεσμα τη διενέργεια ερευνών πάνω στη συμπεριφορά του καταναλωτή στο
ηλεκτρονικό κατάστημα. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη μέτρηση της
αντίληψης των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρονικού
καταστήματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αντίληψη των καταναλωτών για τα
χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πώλησης αεροπορικών
εισιτηρίων και ιδιαίτερα για τα στοιχεία της ατμόσφαιρας του ηλεκτρονικού
καταστήματος. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου.
Η χρηστικότητα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αξιολογήθηκε ως πιο
σημαντική για την ολοκλήρωση της αγοραστικής διαδικασίας, σε σύγκριση την
ατμόσφαιρα του ηλεκτρονικού καταστήματος. Τα συμπεράσματα της έρευνας
βρίσκουν εφαρμογή στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, αφού αποτελούν χρήσιμο
εργαλείο για την ανάπτυξη του περιβάλλοντος του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Abstract:The rapid growth of electronic commerce and the transition from brick-andmortar
retailing to click-and-mortar environments attracted a lot of research
interest on consumer behaviour in the online environment. The present study
focuses on the measurement of consumers’ perception of the characteristics of
the online store. Special emphasis is placed on consumers’ perception of the
characteristics and the atmospherics of the e-ticket online store of an airline
company. Data were collected through the use a structured questionnaire.
Results show that the usability of the online store was evaluated as more
important compared to the atmospheric element of the online store. The results
can be applied in the field of electronic marketing, since they constitute a useful
tool for the development of the environment of an online store.