Στο συγκεκριμένο άρθρο θα μελετήσουμε μέσα από σειρά ερευνητικών πορισμάτων το
φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, ο οποίος αφορά την βία που ασκείται από και σε βάρος των
μαθητών. Στην αρχή, θα περιγράψουμε τις μορφές τους σχολικού εκφοβισμού και τις διαστάσεις αυτού.
Στη συνέχειa, θα σκιαγραφήσουμε το φύλο τόσο των δραστών όσο και των θυμάτων. Ακολουθούν, οι
επιπτώσεις του εκφοβισμού και ο ρόλος που αυτός διαδραματίζει, δηλαδή είτε ως δράστης, είτε ως θύμα,
είτε ως μάρτυρας. Μεγάλο μέρος αυτού του άρθρου αφιερώνεται στην πρόληψη του φαινομένου αυτού,
παρουσιάζοντας αναλυτικά δύο προγράμματα (Second Step, PATHS) που λειτουργούν θετικά στην πρόληψη του.
This is a bibliographical study on the phenomenon of school – bulling which refers to violence which is
exerted from and to the detriment of students. Firstly, we will analyze the type of school bulling and the
dimensions of it. What is more, we are going to point out the gender either of the bullies or the victims and
finally we are going to present the consequences of bulling. A major part of this article is dedicated to the
prevention of this phenomenon presenting and analyzing two programs which function effectively to the
prevention of it.