dc.contributor.author | Γιαννακόπουλος, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Νικολινάκου, Παναγιώτα | el |
dc.date.accessioned | 2014-06-03T13:49:39Z | |
dc.date.available | 2014-06-03T13:49:39Z | |
dc.date.issued | 2014-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/561 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://www.teiath.gr/sgtks/saet/ | en |
dc.subject | Θήβα | |
dc.subject | Νεοκλασικισμός | |
dc.subject | Διατήρηση οροφογραφιών | |
dc.subject | Καταγραφή φθορών | |
dc.subject | Εσωτερικό μικροκλίμα κτιρίου | |
dc.subject | Εργασίες συντήρησης | |
dc.subject | Κατασκευαστική μεθοδολογία | |
dc.subject | Οροφογραφίες | |
dc.title | Μελέτη οροφογραφιών νεοκλασικού κτιρίου στο ιστορικό κέντρο της Θήβας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Fine Arts--Visual arts--Examination and conservation of works of art | |
heal.classification | Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση | |
heal.classificationURI | http://inkdroid.org/lcco/N8554-8585 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
heal.publicationDate | 2005 | |
heal.bibliographicCitation | Γιαννακόπουλος, Αλέξανδρος, Νικολινάκου, Παναγιώτα (2005), "Μελέτη οροφογραφιών νεοκλασικού κτιρίου στο ιστορικό κέντρο της Θήβας", Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
heal.abstract | Η δεδομένη μελέτη βασίζεται στην καταγραφή και στις προτάσεις συντήρησης των οροφογραφιών του νεοκλασικού κτιρίου, στο ιστορικό κέντρο της Θήβας, επί των οδών Κάδμου και Μπινιάρη. Πρώτα περιγράφονται ιστορικά στοιχεία της Θήβας, σεισμολογικά δεδομένα αλλά και η γεωλογική διαμόρφωση της ευρύτερης περιοχής, ώστε να ενταχθεί ομαλά το κτίριο στο ιστορικό και γεωγραφικό πλάνο της χώρας μας. Στη συνέχεια προσδιορίζονται τα γενικά χαρακτηριστικά του νεοκλασικισμού και κατόπιν η εξέλιξή του στα ελληνικά δεδομένα του 19ου αιώνα, με σκοπό την κατανόηση του πλαισίου στο οποίο υπόκειται η τεχνοτροπία του κτιρίου και βέβαια των οροφογραφιών αυτού. Οι οροφογραφίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του κτιρίου, οπότε κρίνεται απαραίτητη η περιγραφή του κτιρίου για να δημιουργηθεί μια ενιαία αισθητική εικόνα του χώρου. Ακολουθεί λοιπόν η εξωτερική και εσωτερική περιγραφή του νεοκλασικού, δίνοντας ταυτόχρονα στοιχεία για την κατάσταση διατήρησής του σήμερα - στοιχεία που βοηθούν άμεσα στην κατανόηση αρκετών αιτιών φθοράς των οροφογραφιών. Επιπλέον προσδιορίζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του κτιρίου στο οποίο παρουσιάζονται στοιχεία της πορείας του κτιρίου από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα. Πλέον έχει δοθεί μια πρώτη εικόνα ένταξης των οροφογραφιών στο χώρο και στο χρόνο. Αρχίζει λοιπόν η καταγραφή τους, με περιγραφή των τεχνοτροπικών τους στοιχείων, με φωτογραφική τεκμηρίωση και με την αποτύπωση των σχεδίων τους. Κατόπιν περιγράφεται η κατάσταση διατήρησής τους και γίνεται λεπτομερής καταγραφή των φθορών που παρουσιάζουν. Ακολουθούν στοιχεία για τις περιβαλλοντικές συνθήκες στο εξωτερικό και εσωτερικό χώρο του κτιρίου, από τα οποία προκύπτουν επιπλέον συμπεράσματα για τα αίτια φθοράς. Στην πορεία περιγράφεται η κατασκευαστική μεθοδολογία των οροφογραφιών. Σκοπός αυτής της περιγραφής είναι να γνωστοποιηθεί ο τρόπος κατασκευής τους και το είδος των υλικών που τις αποτελούν. Βάσει αυτών γίνεται πιο κατανοητός ο μηχανισμός φθοράς των οροφογραφιών και παράλληλα βοηθά τον συντηρητή να προσδιορίσει την μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσει για την συντήρηση και την αποκατάσταση των οροφογραφιών. Έτσι, στην συνέχεια παρουσιάζονται οι προτάσεις συντήρησης. | el |
heal.abstract | This study is based on the inventory and the proposals of conservation of mural paintings on ceiling of a neoclassical building, in the historic center of Thebes, on Kadmou and Mpiniari Street. The study begins demonstrating historical facts on Thebes, its history of earthquakes and also a geological profile of the area, so as to insert the building on the historical and geographical picture of our country. Furthermore, we present the general features of neoclassism and its evolution after the movement first came in touch with the Greek society of the 19th century, so as to make clear the technique under which, the building and the mural paintings, are subjected to. Mural paintings appear as an essential element of the architecture and therefore it is considered important to describe the building, so as to create a unified aesthetic image of the space. Therefore, the study proceeds with a description of the exterior and interior of the neoclassical building, and at the same time we discuss elements of its state of preservation today – elements which help understanding the causes of alteration of the mural paintings. In addition, we present the history of ownership of the building, in which someone can follow the course of its life from the second half of the 19th century up to now. After the spatial and time frame of mural paintings is presented, we begin the inventory including technical elements, the imprints of their designs as well as photographs. We describe their state of preservation and submit a detailed inventory of the alterations they carry on. In addition, there are given facts about the exterior and interior environmental conditions of the building, from which someone can extract more conclusions about the causes of alteration. The study proceeds with the description of the technology of the principal constituents of the mural paintings. The main purpose of this description is the identification of the component materials and of the techniques used. Based on that knowledge the conservator can determine better the causes of alteration and choose the treatment for the conservation of the mural paintings. So after that, we present the proposals of conservation. | en |
heal.tableOfContents | 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ……………………………………………………………………… 3 2. ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ…………………. 4 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…… 4 ΣΕΙΣΜΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ………… 5 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ……………………………………… 11 ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ…………………………………………………….. 15 Η γέννηση του νεοκλασικισμού στην Ευρώπη………………. 15 Η θεωρία του ελληνικού νεοκλασικισμού……………………. 16 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ…………………………….. 18 ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ…………………………….. 28 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ- ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ 35 3. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΟΡΟΦΟΓΡΑΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥΣ………………………………………………………….. 37 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΟΡΟΦΟΓΡΑΦΙΩΝ...........………….. 39 Περιγραφή της οροφογραφίας στο δωμάτιο Νο1…………….. 39 Περιγραφή της οροφογραφίας στο δωμάτιο Νο2…………….. 42 Περιγραφή της οροφογραφίας στο δωμάτιο Νο3…………….. 44 Περιγραφή της οροφογραφίας στο δωμάτιο Νο4…………….. 46 ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΦΘΟΡΩΝ ΤΩΝ ΟΡΟΦΟΓΡΑΦΙΩΝ.................................. 48 Τα είδη των φθορών περιληπτικά σε πίνακα............................. 49 Φωτογραφική τεκμηρίωση των φθορών.................................... 50 Αποτυπώσεις των φθορών......................................................... 54 4. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ............................................................................................................... 77 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ............................ 77 ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ.......................................... 85 Θερμό-υγρομετρικά στοιχεία από τον εσωτερικό χώρο του ορόφου................................................................................. 85 Υγρομετρικά στοιχεία από την επιφάνεια των οροφογραφιών............................................................................ 88 5. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.......................................................... 94 ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑ......................................................................................... 94 ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.................................................................. 97 Εξέταση στο οπτικό μικροσκόπιο.............................................. 97 Εξέταση στο SEM..................................................................... 100 Εξέταση με επίδραση HCL....................................................... 109 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ...................................................................... 112 Εξέταση στο F.T.I.R................................................................. 112 6.ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ............................................................................. 119 6.1. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ.................................... 119 6.1.1. Δείγματα καθαρισμού (spot test)................................................... 120 6.1.2.Απομάκρυνση παλαιότερων επεμβάσεων (νεώτερα στοκαρίσματα, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, καρφιά)..................................... 129 6.1.3. Καθαρισμός της ζωγραφικής επιφάνειας....................................... 129 6.1.4. Στερέωση της ζωγραφικής επιφάνειας.......................................... 130 6.1.5. Οπλισμός των οροφογραφιών........................................................ 131 6.1.6. Υποστήριξη των οροφογραφιών.................................................... 132 6.1.7. Καθαρισμός άνω μέρους του ταβανιού.......................................... 133 6.1.8.Έλεγχος και αποκατάσταση του υποστηρίγματος των οροφογραφιών (μπαγδατί)..................................................................................... 133 6.1.9.Συμπλήρωση – στερέωση του κονιάματος του υποστρώματος των οροφογραφιών.............................................................................. 133 6.1.10. Απομάκρυνση του οπλισμού των οροφογραφιών........................ 134 6.1.11.Επανάληψη της στερέωσης, όπου χρειάζεται, της ζωγραφικής επιφάνειας..................................................................................... 135 6.1.12. Καθαρισμός της ζωγραφικής επιφάνειας από τις κόλλες............ 135 6.1.13. Συμπλήρωση απωλειών κονιάματος............................................ 135 6.1.14. Αισθητική αποκατάσταση............................................................ 136 6.1.15. Προστασία των οροφογραφιών ................................................... 138 ΤΕΧΝΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ..................................................................................................... 140 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ.......................................................................................................... 145 | el |
heal.advisorName | Τσουράκη, Κλεοπάτρα | el |
heal.committeeMemberName | Τσουράκη, Κλεοπάτρα | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
heal.academicPublisherID | teiath | |
heal.numberOfPages | 148 | |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.dateCreated | 2005 |
Αρχεία | Μέγεθος | Μορφότυπο | Προβολή |
---|---|---|---|
Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο. |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: