Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης Ι. el
dc.contributor.author Λουκάκης, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Πέππα, Σοφία el
dc.date.accessioned 2015-02-04T12:19:18Z
dc.date.issued 2015-02-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5623
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Ships--Seakeeping
dc.subject Monohulls
dc.subject Fishing boats
dc.subject Optimization
dc.subject Βελτιστοποίηση
dc.subject Αλιευτικά σκάφη
dc.subject Πλοία - Αξιοπλοΐα
dc.title Seakeeping performance of high-speed monohull en
heal.type conferenceItem
heal.classification Marine engineering
heal.classification Shipbuilding
heal.classification Ναυτιλία
heal.classification Ναυπηγική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85081157
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/13066-5
heal.classificationURI **N/A**-Ναυτιλία
heal.classificationURI **N/A**-Ναυπηγική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85121643
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85048847
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών el
heal.publicationDate 1997-06
heal.bibliographicCitation Grigoropoulos, G., Loukakis, T. and Peppa, S. (1997). Propulsion optimization diagrams for fishing vessels . 6th International Marine Design Conference, IMDC 97, Newcastle England, 06/1997 en
heal.abstract High-speed monohulls are extensively used as naval ships for near-shore patrol missions, as work boats, as private yachts and even, recently, as commercial car-ferries with lengths over 100 m and speeds in the 40 knot range. A new systematic series of planing hull forms, possessing improved characteristics with respect to both calm water resistance and seakeeping, is being generated at NTUA. In this paper the seakeeping characteristics of the double-chine parent hull form, with widetransom and bottom warp, of the NTUA series, extrapolated to a 108-metre car/passenger ferry and to a 65-metre passenger ship are investigated. Experimental results are compared with respective analytical results based on strip theory and a time domain method appropriate to planing hull forms. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName 6th International Marine Design Conference en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Peppa_et_al_IMDC97.pdf
    Μέγεθος: 597.8Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες