Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παλαιοπανίδη, Χριστίνα el
dc.date.accessioned 2014-06-03T13:56:13Z
dc.date.available 2014-06-03T13:56:13Z
dc.date.issued 2014-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/565
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.teiath.gr/sgtks/saet/ en
dc.subject Χιονιάδες
dc.subject Χιονιαδίτες Ζωγράφοι
dc.subject Λαϊκή ζωγραφική
dc.subject Θρησκευτική ζωγραφική
dc.subject Κοσμική ζωγραφική
dc.subject Αναγνώριση ξύλων
dc.subject Οπτική μικροσκοπία
dc.subject SEM
dc.subject FTIR
dc.subject Χρωστικές
dc.subject Συντήρηση εικόνων
dc.subject Διαλυτότητα
dc.subject Γομαλάκα
dc.subject Μαστίχη
dc.subject Διαλύτες βερνικιών
dc.subject Μυκητοκτόνα
dc.subject Εντομοκτόνα
dc.subject Chioniades
dc.subject Chioniadite painters
dc.subject Secular decorative art
dc.subject Religious art
dc.subject Identification of wood types
dc.subject Optical microscopy
dc.subject Pigments--Preservation
dc.subject Conservation of icons
dc.subject Solubility
dc.subject Shellac
dc.subject Mastic
dc.subject Solvents of Varnish
dc.subject Fungicide and Insecticide Materials
dc.title Συντήρηση τριών εικόνων 19ου αιώνα από συλλογές Χιοναδιτών ζωγράφων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Fine Arts--Visual arts--Examination and conservation of works of art
heal.classification Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση
heal.classificationURI http://inkdroid.org/lcco/N8554-8585
heal.classificationURI **N/A**-Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85112607
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2003001424
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.publicationDate 2006
heal.bibliographicCitation Παλαιοπανίδη, Χριστίνα (2006), "Συντήρηση τριών εικόνων 19ου αιώνα από συλλογές Χιοναδιτών ζωγράφων", Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.abstract κεφάλαιο των αναλύσεων αποτελεί η εικονογραφική περιγραφή τους, ακολουθεί η αναγνώριση των ειδών ξύλου που έχουν χρησιμοποιηθεί ως υποστηρίγματα, η ανάλυση του είδους των βερνικιών και των συνδετικών μέσων των χρωμάτων και ολοκληρώνεται με την ταυτοποίηση των χρωστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί για την απόδοση των θεμάτων. Στο τμήμα που αφορά τη συντήρηση, πραγματοποιείται η περιγραφή των φθορών που έχουν υποστεί τα έργα και προτείνονται επιγραμματικά οι απαιτούμενες εργασίες για τη συντήρησή τους. Στη συνέχεια ακολουθεί η διεξοδικότερη περιγραφή των εργασιών αυτών με αναφορά στις μεθόδους και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ενώ το κεφάλαιο κλείνει με τις προτάσεις για την φύλαξη ή την έκθεση των αντικειμένων μετά την ολοκλήρωση όλων των σταδίων της συντήρησης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τη σύνοψη των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τις αναλύσεις των εικόνων και με ορισμένα συμπεράσματα που εξάγονται μέσω της παρατήρησης των έργων και αφορούν γενικότερα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά της τέχνης των χιονιαδιτών αγιογράφων el
heal.abstract The study begins with an attempt at a theoretical approach to the Chioniadite (originating fron the village of Chioniades) painters, via historical evidence relating to the period and the resons why the art of religious painting was practiced, hypotheses about its roots and the structure of professional groups. The areas where artistic activity by Chioniadite painters has been ascertained are then reported, followed by a list of the principal artist and a table giving signed icons, the area where they are located and the date painted. Thereafter, reference is made to the methods and techniques used by the artists in their work, influences and characteristics of their art. The theoretical part of the study ends with a brief reference to their involvement in secular decorative art and portrait painting. The experimental part of the study is exclusively concerned with examples of icons, beginning with the analyses carried out on them and ending in their conservation. The first chapter of analyses consists of an iconographic description of the works, followed by idendification of the wood types used as supports, analyses of varnish types and binding agents for colours, and ending with identification of the pigments used to render subjects. In the section concerning conservation, the wear sustained by the works is described and tasks required to conserve them are proposed in brief. More thorough description of these tasks follows, with reference to the methods and materials used, and the chapter ends with proposals regarding the storage or dispay of the artifacts once all stages of conservation have been completed. Lastly, the study concludes with a synopsis of the results emerging from the analyses of the icons, and a number of conclusions reached by observing the icons, which relate to more general stylistic characteristics of the Chioniadite icon painters’ art en
heal.tableOfContents Ευχαριστίες………………………………………………………………………...6 Διάρθρωση εργασίας……………………………………………………………...9 Λέξεις Κλειδιά…………………………………………………………………….10 Abstract…………………………………………………………………………...10 Key Words………………………………………………………………………...11 Σκοπός και στόχοι της πτυχιακής εργασίας…………………………………...11 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1. Γενικά……………………………………………………………………………..12 2. Ιστορικά Στοιχεία………………………………………………………………...13 3. Αγιογραφικά Εργαστήρια……………………………………………………….17 4. Κατάλογος Ζωγράφων………………………………………………………….24 α) Κατάλογος Εικόνων Χιονιαδιτών Αγιογράφων Σύμφωνα με την Υπάρχουσα Βιβλιογραφία…………………………….44 5. Μέθοδοι Εργασίας……………………………………………………………….62 6. Επιδράσεις/ Επιρροές/ Χαρακτηριστικά………………………………………..64 7. Κοσμική Ζωγραφική/ Προσωπογραφία………………………………………..68 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΙΚΟΝΩΝ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ σελ. 8. Εισαγωγή…………………………………………………………………………75 9. Περιγραφή Εικόνων……………………………………………………………...76 10. Ταυτοποίηση Δασοπονικών Ειδών Ξύλου…………………………………..100 Συγκεντρωτικός Πίνακας Πληροφοριών Ταυτοποίησης Δασοπονικών Ειδών Ξύλου……………………113 11. Οπτική Μικροσκοπία………………………………………………………….114 12. Ηλεκτρονική Μικροσκοπία Σάρωσης (SEM)………………………………...126 13. Συγκεντρωτικός Πίνακας Πληροφοριών Οπτικής και Ηλεκτρονικής Μικροσκοπίας……………………..168 14. Φασματοσκοπία Απορρόφησης Υπερύθρου (FTIR)………………………...173 α) Αναγνώριση Βερνικιών…………………………………………………….178 β) Αναγνώριση Συνδετικών Μεσων………………………………………….186 Συγκεντρωτικός Πίνακας Αποτελεσμάτων Φασματοσκοπίας Απορρόφησης Υπερύθρου…………….196 ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΡΙΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ σελ. 15. Κατάσταση Διατήρησης των Εικόνων………………………………………..198 16. Προτεινόμενες Εργασίες Συντήρησης………………………………………...214 17. Πραγματοποιημένες Εργασίες Συντήρησης………………………………….217 18. Προτεινόμενες Περιβαλλοντικές Συνθήκες Έκθεσης και Αποθήκευσης των Έργων…………………….252 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 19. Τεχνολογικά Συμπεράσματα………………………………………………….254 20. Τεχνοτροπικά Συμπεράσματα………………………………………………...256 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ α) Βιβλιογραφία Θεωρητικού Μέρους……………………………………………261 β) Βιβλιογραφία Μέρους Φυσικοχημικών Αναλύσεων………………………….265 γ) Βιβλιογραφία Μέρους Συντήρησης…………………………………………….267 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ σελ. Κλείδες Αναγνώρισης Δασοπονικών Ειδών Ξύλου………………………………270 Φάσματα FTIR προτύπων δειγμάτων……………………………………………..272 Δελτία Συντήρησης Εικόνων……………………………………………………….278 Αποτυπώσεις Φθορών……………………………………………………………...305 Πίνακας διαλυτότητας φυσικών ρητινών σε οργανικούς διαλύτες………………………………………...309 Τεχνικά δελτία υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στη συντήρηση των εικόνων…………………………………..310 el
heal.advisorName Γκερέκος, Ιωάννης Π. el
heal.committeeMemberName Γκερέκος, Ιωάννης Π. el
heal.academicPublisher Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.academicPublisherID teiath
heal.numberOfPages 329
heal.fullTextAvailability false
heal.dateCreated 2006


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες