Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Attallah, Nashwa Fouad el
dc.date.accessioned 2015-02-07T18:38:43Z
dc.date.issued 2015-02-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5817
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.dratte.gr/DRATTE/V15.html el
dc.subject Εvaluation
dc.subject Destination tourism websites
dc.subject Egypt
dc.subject Τop destination countries
dc.subject Αξιολόγηση
dc.subject Ιστοσελίδες τουριστικού προορισμού
dc.subject Αίγυπτος
dc.subject Κορυφαίες χώρες προορισμοί
dc.title Evaluating destination tourism websites with application on Egypt en
heal.type journalArticle
heal.classification Tourism
heal.classification Τουρισμός
heal.classification Internet
heal.classification Διαδίκτυο
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/18659-2
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.classificationURI **N/A**-Διαδίκτυο
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας el
heal.publicationDate 2011-09
heal.bibliographicCitation Attallah, N.F. (2011) Evaluating destination tourism websites with application on Egypt. "Tourism Issues". 15. p.113-131. en
heal.abstract Abstract:Tourism is not only the largest industry in the world but also the number one online segment. The emerging globalization and abundance of supply increase the level of competition and pressure on individual destinations and attractions, which makes the web a valuable tool for marketing travel and tourism (Rita, 2000; Scott and Baggio, 2009). The Web is a perfect medium for conveying information to tourists all over the world, in a direct, cost- minimizing and time effective way (Gratzer and Winiwarter , 2003). Since Egypt is a very special tourism destination among the Arab countries, it is imperative to develop competitive representation of the country on the web in order to contend in today's dynamic marketplace. Accordingly, the real challenge of the research is to develop a viable instrument comprising comprehensive factors that make destination tourism websites useful, comprehensive, more stimulating and visually appealing. Furthermore, the research tends to apply this instrument to the main Egyptian official tourism websites promoting the country, compared to that of other top tourism destination countries, so as to understand the defects and differences from the best ones and identify directions for improvement with the intention of satisfying the expectations of tourists and increasing their desire to visit Egypt. en
heal.publisher ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών el
heal.journalName Τουριστικά θέματα el
heal.journalName Tourism Issues en
heal.journalType non peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: EVALUATING DESTINATION.pdf
    Μέγεθος: 1.142Mb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες