Περίληψη:Ο τουρισμός και οι περί αυτόν δραστηριότητες αποτελούν για την Ελλάδα τη βαριά
βιομηχανία της. Η συμβολή του σε όλα τα οικονομικά μεγέθη της χώρας είναι
μεγάλη και θετική. Ο τομέας αυτός όμως διεθνώς ευρίσκεται σε μια δομική αλλαγή.
Η οικονομική κρίση, το άνοιγμα των οικονομιών πολλών χωρών, το διαδίκτυο και οι
προσπάθειες μη παραδοσιακών «δυνάμεων» να αποκτήσουν μερίδιο από την
τεράστια πίτα της τουριστικής αγοράς, αλλάζει το τοπίο στον χώρο. Οι τουρίστες
έχουν πολύ περισσότερες πλέον εναλλακτικές δυνατότητες και επιλογές
προορισμών. Οι απαιτήσεις τους συνεχώς αυξάνονται και διαφοροποιούνται. Πέρα
από τις κλασικά προσφερόμενες απαιτούν πλέον περισσότερες, συνθετότερες, και
αμεσότερες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές. Στην πρόκληση
αυτή καλούνται να ανταποκριθούν και οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις,
θέτοντας ως πρωταρχικός τους στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων
αγαθών και υπηρεσιών με βάση διεθνή ποιοτικά standards.
Abstract:Tourism and the tourism related activities are the heavy industry of Greece. Its
contribution to all of the country’s economic indicators is great and positive.
However, this sector is, at an international level, under a structural change. The
economic crisis, the opening of many countries’ markets, the internet and the
attempt of non-traditional “forces” to get a piece of the enormous pie of the tourism
market, change the sector’s landscape. Tourists have much more alternative
options and choices of destinations. Their demands are constantly increasing and
changing. Except for the usual offered prices, they demand even more, more
compound and more prompt high quality services in competitive prices. Greek
tourist enterprises have to answer to this challenge by setting as their primary
target the improvement of the quality of the offered commodities and services in
accordance with international quality standards.