H παρούσα εργασία εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να
αξιοποιηθεί η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης στο μάθημα της Βιολογίας του
Λυκείου ως πρόταση πειραματικής διδασκαλίας με διαθεματικές προεκτάσεις,
σύμφωνα και με τη διεθνή πρακτική. Φαίνεται ότι το πείραμα θα μπορούσε να
λειτουργήσει ως αφόρμηση εποικοδομητικού διαλόγου και χρησιμοποίησης γνώσεων
από το μάθημα της φυσικής (σχετικά με τον ορισμό της πίεσης, την ταχύτητα ροής
του αρτηριακού αίματος, την τριβή μεταξύ αίματος και τοιχωμάτων των αγγείων), της
βιολογίας (αναφορικά με τη συσχέτιση μεταξύ της δομής και της λειτουργίας των
αγγείων, καθώς και τον ρόλο της διατροφής) και της φυσικής αγωγής (σχετικά με
τις βιολογικές δράσεις της ήπιας φυσικής δραστηριότητας στη ρύθμιση των επιπέδων
της αρτηριακής πίεσης), συντελώντας στην άρση παρανοήσεων και στην υιοθέτηση
ορθών συμπεριφορών (πρόληψη) από τους μαθητές.
This paper proposes the use of blood pressure measurement as a high school-biology
experiment in the context of interdisciplinary teaching. The effective dialogue
between teacher and students could help in resolving students’ misunderstandings
about the human cardiovascular system and in adopting healthy attitudes towards
eating and exercise (health education).