Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η «οργανωσιακή κουλτούρα» αποτελεί μια κρίσιμη παράμετρο της ανάπτυξης και εξέλιξης
των οργανισμών παροχής υπηρεσιών υγείας.
Η παρούσα εργασία, αναφέρεται αφενός στην ανάδειξη της έννοιας και της σημασίας της και αφετέρου στην ποσοτική καταγραφή της υφιστάμενης και διερεύνηση της επιθυμητής κουλτούρας του Ογκολογικού Νοσοκομείου «Άγιοι Ανάργυροι».
Στα πλαίσια αυτά, πραγματοποιήθηκε αναζήτηση στοιχείων για το εν λόγω θέμα, μέσα από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία με σκοπό την ανάδειξη των συμπερασμάτων και διεξήχθη ταυτόχρονα έρευνα στον χώρο του Νοσοκομείου με την χρήση του Μοντέλου Ανταγωνιστικών Αξιών των Cameron & Guinn(2006).
Τα αποτελέσματα της εργασίας έδειξαν πως, η προσωπικότητα της κοινωνικής οργάνωσης διαμορφώνεται από μια σειρά χαρακτηριστικών, που την διαφοροποιούν ωστόσο από άλλες και δημιουργούν διαφορετικούς τύπους οργανωτικών δομών.
Επίσης, σημαντική αναδείχθηκε, η γνώση των χαρακτηριστικών του ατόμου στην διαμόρφωση της συμπεριφοράς του μέσα στις κοινωνικές οργανώσεις και στην κατανόηση αυτής από τους μάνατζερς, στα πλαίσια άσκησης της αποτελεσματικής
διοίκησης.
Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της οργάνωσης, εμφανίστηκε ότι εξασφαλίζεται μέσα από την ανάπτυξη της οργανωσιακής κουλτούρας και η επιτυχία της μέσα από την
αλλαγή αυτής.
Επιπρόσθετα, εμφανίστηκε το εν λόγω Νοσοκομείο να διέπεται απο μια σύνθετη κουλτούρα με την επικράτηση του τύπου των ανθρωπίνων πόρων, ενώ κρίθηκε αναγκαία η ανάπτυξη της κουλτούρας του τύπου της Καινοτομίας και της Αγοράς για την αντιμετώπιση των πολύπλοκων διαδικασιών φροντίδας υγείας.
In today’s competitive and changing environment, “organizational culture” is a
critical parameter in the development and evolution of healthcare organizations.
The present essay deals on one hand with the promotion of the concept and the
importance of “organizational culture” and on the other hand with the quantitative recording of the existing, together with research of the desired “culture” in the Oncologic
Hospital “Agioi Anargiroi”.
In this context, data research on the above mentioned subject was conducted through greek and foreign bibliography, in order to reach proper conclusions, as well as field research in the Hospital, with implementation of the Competitive Values Model of Cameron & Guinn (2006). The results of the essay show, that social organization is formed by a series of characteristics that differentiate this form from others and create different types of organizational structures. Additionally, the importance of knowing a person’s characteristics was also
highlighted, mainly in regard to the shaping of one’s behavior inside social organizations
and to the understanding of the behavior from managers in the context of effective management.
However, it is shown that the organization effectiveness is ensured through
developing the “organizational culture” and its success lies in the change of culture.
Moreover, the above mentioned Hospital is characterized by a complex culture with the dominating feature, that of human resources, whereas it is necessary to develop the Innovation and Market culture, in order to deal with complex healthcare procedures.