dc.contributor.author | Μαλέσκου, Αικατερίνη | el |
dc.date.accessioned | 2015-02-25T14:48:44Z | |
dc.date.issued | 2015-02-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/6901 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Road accidents | |
dc.subject | Prefecture of Fthiotida | |
dc.subject | Commercial vehicles | |
dc.subject | Heavy wounded | |
dc.subject | Οδικά ατυχήματα | |
dc.subject | Νομός Φθιώτιδας | |
dc.subject | Επαγγελματικά οχήματα | |
dc.subject | Βαριά τραυματίες | |
dc.subject | Πέταλο του Μαλιακού | |
dc.title | Η συμβολή των επαγγελματιών οδηγών στα τροχαία ατυχήματα της Εθνικής οδού | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | η περίπτωση του Μαλιακού κόλπου | el |
heal.classification | Medicine | |
heal.classification | Surgery | |
heal.classification | Ιατρική | |
heal.classification | Χειρουργική | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/28921-2 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Ιατρική | |
heal.classificationURI | **N/A**-Χειρουργική | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85028964 | |
heal.dateAvailable | 10000-01-01 | |
heal.language | el | |
heal.access | forever | |
heal.recordProvider | Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας. Τομέας Δημόσιας και Διοικητικής Υγιεινής | el |
heal.recordProvider | Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας. Κατεύθυνση Δημόσιας Υγείας. Τομέας Υγιεινής και Επιδημιολογίας | el |
heal.publicationDate | 2008 | |
heal.bibliographicCitation | Μαλέσκου, Α. (2008). Η συμβολή των επαγγελματιών οδηγών στα τροχαία ατυχήματα της Εθνικής οδού: η περίπτωση του Μαλιακού κόλπου. Μεταπτυχιακή. Αθήνα: Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας | el |
heal.abstract | ΣΚΟΠΟΣ: Τα τροχαία οδικά ατυχήματα αποτελούν παγκόσμια ένα κοινωνικό φαινόμενο και στη χώρα μας απασχολούν την κοινή γνώμη και τους ειδικούς, καθώς οι διαστάσεις του προβλήματος είναι τεράστιες. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην καταγραφή το)ν στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων, στην κωδικοποίησή τους και στην διερεύνηση της συμβολής τω επαγγελματιών οδηγών σε αυτά. ΥΛΙΚΟ - ΜΕΘΟΔΟΣ: Τα στοιχεία προήλθαν από την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Φθ/δας και διασταυρώθηκαν από το Νομ. Γεν. Νοσοκομείο Λαμίας και την Πυροσβεστική υπηρεσία και αφορούν την περίοδο 2004-2006 και για το 119° - 253° χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών -Λαμίας. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ο Νομός Φθιώτιδας κατείχε έως το 2004 πανελλαδικά την πρώτη θέση σε τροχαία ατυχήματα. Στην υπό εξέταση περίοδο συνολικά 136 τροχαία ατυχήματα, εκ των οποίων το 62,5% προκλήθηκαν από μη επαγγελματίες οδηγούς και στο 37,5% υπήρξε εμπλοκή επαγγελματικών οχημάτων. Οι νεκροί, οι βαριά και οι ελαφρά τραυματίες για την 3ετία 2004-2006 ανήλθαν σε 84, 44 και 211 άτομα αντίστοιχα. Στατιστικά σημαντικά στοιχεία αφορούσαν στον δείκτη των βαριά τραυματιών / ατύχημα και των ελαφρά τραυματιών / ατύχημα σε σχέση με την εποχή και την ημερήσια κατανομή, καθώς επίσης και στον δείκτη των νεκρο^ν /ατύχημα σε σχέση με την ωριαία κατανομή. Στατιστικά σημαντική διαφορά εμφανίζεται στους επαγγελματίες οδηγούς σε σχέση με τον δείκτη των ελαφρά τραυματισμένων (Ρ=0,0017). Αντίθετα δεν παρουσιάζονται στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα στο δείκτη των περιστατικών με θανατηφόρο κατάληξη σε σχέση με την εποχή και την ημέρα της εβδομάδας. Η εμπλοκή των επαγγελματιών οδηγών δεν φαίνεται να σχετίζεται με τροχαία ατυχήματα με νεκρούς ή και σοβαρά τραυματίες (Ρ=0,309). Βεβαίως ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συνέβησαν τον μήνα Αύγουστο και Σεπτέμβριο, κύρια την Κυριακή, Σάββατο (ημέρα με τους περισσότερους νεκρούς) και Δευτέρα ( ημέρα με τους περισσότερους σοβαρά και ελαφρά τραυματίες ). Οσον αφορά την χιλιομετρική κατανομή τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα έγιναν στην καρδιά του Πετάλου του Μαλιακού, δηλαδή από τον Αγιο Kojv/vo ( 170° χλμ.) μέχρι την Λαμία ( 210° χλμ ). Οι συχνότερες κακώσεις που διαγνώστηκαν αφορούν για τους μεν βαριά τραυματίες ρήξη εσωτερικών οργάνων, για τους δε ελαφρά τραυματισμένους κρανιοεγκεφαλικές και θωρακικές κακώσεις. | el |
heal.advisorName | Ξυδέα-Κικεμένη, Αναστασία | el |
heal.committeeMemberName | Κουτής, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Ντουνιάς, Γ. | el |
heal.committeeMemberName | Ξυδέα-Κικεμένη, Αναστασία | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας. Κατεύθυνση Δημόσιας Υγείας. Τομέας Υγιεινής και Επιδημιολογίας | el |
heal.academicPublisherID | teiath | |
heal.numberOfPages | 79 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: