Η ανάλυση περιεχομένου είναι μια τεχνική ποσοτικής έρευνας (με παρατήρηση) στο Μάρκετινγκ, η οποία μας διευκολύνει να κατανοήσουμε τις διαφημιστικές πρακτικές, τις στρατηγικές αναφορικά με την μάρκα του προϊόντος και την σχέση μεταξύ συγκεκριμένων χαρακτηριστικών στοιχείων της διαφήμισης (π.χ. εικόνες, χιούμορ, μουσική, ερωτισμός, διασημότητες, φύλο, εθνικότητα κ.α.) με το συνακόλουθο διαφημιστικό αποτέλεσμα (ανάκληση, κατανόηση και αποδοχή διαφημιστικού μηνύματος). Η συγκεκριμένη εργασία σκοπό έχει να προσδιορίσει τη φύση της Ανάλυσης Περιεχομένου των τηλεοπτικών διαφημίσεων, να περιγράφει τις χρήσεις τής συγκεκριμένης μεθοδολογίας τόσο σε Ακαδημαϊκό-Επιστημονικό όσο και σε Επιχειρηματικό επίπεδο, να αναλύσει την μεθοδολογία της και τέλος να προτείνει συνθετικά παραδείγματα ερευνητικών εργαλείων
παρακολούθησης/καταγραφής των τηλεοπτικών διαφημίσεων, ύστερα από εκτενή μελέτη, ανάλυση και κριτική αξιολόγηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας στο πεδίο της Ανάλυσης Περιεχομένου Τηλεοπτικών Διαφημίσεων.
Content analysis is a quantitative research technique that help us better understand advertisers' practices, specific brand's advertising strategies and the effects of advertising. As a technique for analyzing television advertising message content and message handling, content analysis is an ideal tool for observing and analyzing the overt communication behavior of selected communicators such us racial and gender roles in advertising, different types of selling propositions, the role and uses of Music. Humor, Sex, Celebrities and other executional cues in advertising. The current paper provides a description of the characteristics and settings in which TV advertising content analysis is used, presents the methodological steps for the scientific implementation of this quantitative research technique, and finally, offers examples of TV advertising code sheets (category systems and category dimensions), after an empirical review and synthesis of published studies that have used content analysis methods.