Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζηαποστόλου, Α. el
dc.contributor.author Ράπτης, Γ. el
dc.date.accessioned 2015-03-18T10:38:37Z
dc.date.available 2015-03-18T10:38:37Z
dc.date.issued 2015-03-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/8106
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.wseas.us/e-library/conferences/2007trinidad/papers/556-152.pdf el
dc.subject Internal combustion engine industry
dc.subject Computational Fluid Dynamics modeling
dc.subject Μοντελοποίηση υπολογιστικής ρευστομηχανικής
dc.subject Μηχανή εσωτερικής καύσης
dc.subject Variable compression ratio
dc.subject Μεταβλητή αναλογία συμπίεσης
dc.subject In-cylinder flow
dc.subject Ροή κυλίνδρου
dc.title CFD modeling of the in-cylinder flow in a variable-compression spark-ignited engine en
heal.type conferenceItem
heal.classification Technology
heal.classification Nuclear energy
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πυρηνική ενέργεια
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C02761
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πυρηνική ενέργεια
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85067313
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε el
heal.publicationDate 2007-11
heal.bibliographicCitation Hatziapostolou, A. and Raptis, G. (2007). CFD modeling of the in-cylinder flow in a variable-compression spark-ignited engine. 9th WSEAS Int. Conf. on Mathematical and Computational Methods in Science and Engineering, Trinidad and Tobago, November 5-7, 2007. Available from:http://www.wseas.us/e-library/conferences/2007trinidad/papers/556-152.pdf en
heal.abstract Three dimensional flow calculations of the operation cycle of a small 4-stroke variable compression spark-ignited engine have been performed for different engine speeds under full load conditions. The compression ratio at the laboratory engine is adjusted within the range of 4 to 10, by means of a special piston, which moves manually and alters accordingly the combustion chamber volume. Calculations were performed for three different engine speeds and two compression ratios. Ensemble-averaged velocity data are presented in two main forms: velocity magnitude at characteristic points as a function of crank angle and twodimensional vector plots at characteristic cross sections inside the combustion chamber at specific crank angles. The results confirm that the in-cylinder flow field scales well with the engine speed and that increasing the compression ratio results in more pronounced large scale flow-field effects, such as the tumbling motion generated during the induction stroke and persisting through the compression stroke. en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName 9th WSEAS Int. Conf. on Mathematical and Computational Methods in Science and Engineering en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες