Η παρακολούθηση της διδακτικής παράδοσης των μαθημάτων, αποτελεί ένα από τους κυριότερους παράγοντες που κα-
θορίζει την επίδοση των φοιτητών. Η διδακτική παράδοση ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης των επαγγελματιών υγεί-
ας, αποτελεί θέμα υψίστης σπουδαιότητας.
Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η παρακολούθηση της διδασκαλίας των μαθημάτων επηρεάζει την
απόδοση των φοιτητών στις τελικές εξετάσεις και κατ’ επέκταση την τελική βαθμολογία φοιτητών του τμήματος Νοση-
λευτικής Α΄ του ΑΤΕΙ Αθήνας.
Υλικό και μέθοδος : Τον πληθυσμό της μελέτης αποτέλεσαν 204 φοιτητές που εγγράφηκαν στο μάθημα της «Χειρουργι-
κής Νοσηλευτικής» του Γ΄ εξαμήνου και 184 φοιτητές που εγγράφηκαν στο μάθημα της «Επείγουσας Νοσηλευτικής» του
Στ΄ εξαμήνου, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006.
Αποτελέσματα : Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, διαπιστώθηκε ότι από τους φοιτητές που είχαν παρακολουθή-
σει το μάθημα της Χειρουργικής Νοσηλευτικής είχε επιτυχία στις το 63,5 %, ενώ από τους φοιτητές που δεν είχαν παρα-
κολουθήσει το μάθημα της Χειρουργικής Νοσηλευτικής είχε επιτυχία στις εξετάσεις μόνο το 36,5%, ρ<0,001.
Όσον αφορά το μάθημα της Επείγουσας Νοσηλευτικής , διαπιστώθηκε ότι, από τους φοιτητές που είχαν παρακολουθή-
σει το μάθημα είχε επιτυχία στις εξετάσεις το 80 %, ενώ από τους φοιτητές που δεν είχαν παρακολουθήσει το μάθημα
είχε επιτυχία στις εξετάσεις μόνο το 44,6%, ρ<0,001.
Το 46,3% των φοιτητών, φοιτούσαν στο Γ’ εξάμηνο, όπου τυπικά ανήκει το μάθημα της Χειρουργικής Νοσηλευτικής. Το
47,3% των φοιτητών, φοιτούσαν στο Στ’ εξάμηνο, όπου τυπικά ανήκει το μάθημα της Επείγουσας Νοσηλευτικής.
Συμπεράσματα : Η παρακολούθηση της παράδοσης των μαθημάτων σχετίζεται άμεσα με το αποτέλεσμα των τελικών
εξετάσεων. Ο συνδυασμός παράδοσης με ενδιάμεση αξιολόγηση, όπως τα σύντομα διαγωνίσματα ανά τακτά διαστήματα,
είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος στην τελική απόδοση των φοιτητών.
Λέξεις κλειδιά: παρακολούθηση μαθημάτων, ενδιάμεση αξιολόγηση, σχέση με την τελική βαθμολογία των νοσηλευτών.
Class attendance of a didactic lecture consists one of the most important factors, which has impact on students” performance
at university. The attendance of the lecture, mainly at the education of professionals of health, is a matter of great
importance.
The purpose of this study was to investigate the impact of class attendance upon the final examination result of students
in Nursing HTEI of Athens.
Method and material : Τhe sample of the study consisted of 204 student nurses who were enrolled in the surgical Nursing
of 3rd semester and 184 student nurses who were enrolled in the course of Emergency Nursing of 6th semester, during
the 2005-06 teaching session.
Results : The results of the study showed that, from the students who had attended classes in the “Surgical Nursing” of 3rd
semester, 63.5% succeeded in the final exam of the lesson, whereas from the students who had not attended the class,
36,5% succeeded in the final exam of the lesson, ρ<0,001.
To the lesson of “Emergency Nursing” of 6th semester, the results showed that from the students who had attended
classes, 80% succeeded in the final exam of the lesson, whereas from the students who had not attended the class, 44,6%
succeeded in the final exam of the lesson, ρ<0,001.
46,3% of students enrolled to3rd semester, where typically belongs the lesson of “Surgical Nursing”. 47,3% of students
enrolled to 6rd semester, where typically belongs the lesson of “Emergency Nursing” .
Conclusion : The attendance of class is direclty related to the result of the final exam. The combination of class attendance
and intermediate evaluation, such as frequent short tests, has beneficial effects on the final examination of students.
Key words: class attendance, intermediate evaluation, performance of nurses.