Η πολυεπίπεδη προσέγγιση, η οποία εφαρμόζεται στο Κέντρο «ΑΡΣΗ» από το 1990, αποτελεί ένα θεωρητικό πλαίσιο για τη διάγνωση και αντιμετώπιση των αναπτυξιακών διαταραχών, το οποίο βασίζεται στη γνωσιακή-συμπεριφορική θεωρία αλλά αντλεί στοιχεία και από άλλες προσεγγίσεις. Η παρούσα εισήγηση στοχεύει στην παρουσίαση των βασικών αρχών της πολυεπίπεδης προσέγγισης για τη θεραπευτική αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Η πολυεπίπεδη προσέγγιση πρεσβεύει ότι το εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπευτικής αντιμετώπισης που εφαρμόζεται στην περίπτωση κάθε παιδιού καταρτίζεται με βάση την επιστημονικά τεκμηριωμένη διάγνωση του προβλήματος και την κατανόηση της αιτιολογίας του, τη λεπτομερή αξιολόγηση των δυσκολιών και των δυνατοτήτων του παιδιού και της οικογένειάς του, τον εντοπισμό των πιθανών συνοδών προβλημάτων, την ιεράρχηση των δυσκολιών του παιδιού και την αποκρυπτογράφηση της διαδικασίας επιγένεσης των προβλημάτων στην περίπτωση του συγκεκριμένου παιδιού. Επιπλέον, στα πλαίσια της πολυεπίπεδης προσέγγισης, εμπλέκονται στη θεραπευτική διαδικασία οι γονείς και οι δάσκαλοι του παιδιού με στόχο τη διεύρυνση του θεραπευτικού πλαισίου. Τέλος, το παιδί αντιμετωπίζεται ως ένα αναπτυσσόμενο άτομο το οποίο πρέπει να βοηθηθεί συνολικά προκειμένου να αναπτύξει τις ικανότητές του και να περιορίσει στο μέγιστο δυνατό τις δυσκολίες του σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο μαθησιακό τομέα. Επομένως, ο θεραπευτικός στόχος της πολυεπίπεδης προσέγγισης δεν είναι απλώς η εφαρμογή τεχνικών προκειμένου να βελτιωθούν οι μαθησιακές επιδόσεις του παιδιού αλλά η επιτυχής ανάπτυξη του παιδιού στο γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα, η γενίκευση των αποτελεσμάτων σε όλα τα πλαίσια στα οποία κινείται το παιδί καθώς και η διατήρησή τους στη διάρκεια του χρόνου.