Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαρρή, Μυρώπη el
dc.contributor.author Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος el
dc.contributor.author Μπεκιάρης, Μιχαήλ Γ. el
dc.contributor.author Garri, Myropi en
dc.contributor.author Konstantopoulos, Nikolaos en
dc.contributor.author Bekiaris, Michalis G. en
dc.date.accessioned 2015-04-29T06:09:44Z
dc.date.available 2015-04-29T06:09:44Z
dc.date.issued 2015-04-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/9221
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://history.icininfo.net/2011/ el
dc.source http://history.icininfo.net/2011/FileStore/procs_INFO_2011.pdf el
dc.subject Strategy
dc.subject Foreign market information
dc.subject Ξένες πληροφορίες για την αγορά
dc.subject Στρατηγική
dc.title Strategies implemented and sources used for the acquisition of information on foreign markets en
heal.type conferenceItem
heal.classification Administration
heal.classification Entrepreneurship
heal.classification Διοίκηση και οργάνωση
heal.classification Επιχειρηματικότητα
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00039
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/20578
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση και οργάνωση
heal.classificationURI **N/A**-Επιχειρηματικότητα
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/descriptor/19163-5
heal.contributorName Γιαννακόπουλος, Γεώργιος Α. (συντ.) el
heal.contributorName Σακκάς, Δαμιανός Π. (συντ.) el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης el
heal.publicationDate 2011-09
heal.bibliographicCitation Garri, M., Konstantopoulos, N., and Bekiaris, M.G. (2011). Strategies implemented and sources used for the acquisition of information on foreign markets. International Conference on Integrated Information (IC-ININFO 2011), Kos Island, Greece, 29 September - 3 Octomber 2011. pp. 329-332. Available from: http://history.icininfo.net/2011/FileStore/procs_INFO_2011.pdf en
heal.abstract This paper observes on the sources of information used or not used by Greek internationalized manufacturing companies, in order to trace foreign market opportunities and insights into functions of foreign marketplaces, and the subsequent relevant strategies followed by these companies, as well as the special features that characterize and discern them. Factor analysis recognises two groups of information sources regarding foreign markets, named “institutional sources” and “inter-organizational and market cooperations’ sources”. Cluster analysis classifies companies into two groups, the “aggressive information acquisition strategy adopting” and the “passive information acquisition strategy adopting”. Discriminant analysis and logistic regression revealed in most cases weak discriminating effects, with some interesting exceptions, that mainly have to do with internationalization intensity and the existence and implementation of outward looking strategies and commitment to the internationalization vision. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName International Conference on Integrated Information (IC-ININFO 2011) en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες