Η βραχυπρόθεσμη απουσία των φοιτητών Nοσηλευτικής από τις σπουδές τους είναι ένα φαινόμενο που έχει απασχολήσει πολύ τους εκπαιδευτικούς. Η μη συμμετοχή των φοιτητών στα μαθήματα θεωρείται μία ευρεία απειλή για την εκπαίδευση. Οι απουσίες σχετίζονται με κακές ακαδημαϊκές επιδόσεις, αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές και ανεπαρκής κοινωνικοποίηση. Σκοπός: Η διερεύνηση των αιτιών για τις οποίες οι φοιτητές του τμήματος Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας δεν προσέρχονται στα μαθήματα. Υλικό-Μέθοδος: Το πληθυσμό της μελέτης αποτέλεσαν 579 φοιτητές Νοσηλευτικής του ΤΕΙ Αθήνας. Το 65,6% (Ν=380) φοιτούσαν στο τμήμα της Νοσηλευτικής Α΄ και το 34,4% (Ν=199) στο τμήμα της Νοσηλευτικής Β΄. Για τη συλλογή των δεδομένων, η οποία διήρκησε 12 μήνες, χρησιμοποιήθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο. Για κάθε έτος χωριστικά έγινε μονομεταβλητή και πολυμεταβλητή λογαριθμιστική παλινδρόμηση με παράγοντες τις ερωτήσεις που διανεμήθηκαν. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS ver. 16. Αποτελέσματα: Η εργασία κατέχει σημαντικό ρόλο για την παρακολούθηση των μαθημάτων. Επηρεάζει περισσότερο εκείνους που δεν παρακολουθούν τα μαθήματα, p<0.001. Οι φοιτητές του πρώτου έτους είχαν 1,1 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να παρακολουθούν περισσότερες εβδομάδες μαθήματα το χρόνο σε σχέση με τους άλλους (B:-0.143, P:0.001, OR:0.867, 95%OR:0.798-0.942) και 3,8 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να συναντήσουν έναν μη προσιτό καθηγητή σε σχέση με τους άλλους (B:-1.350, P: 0.003, OR: 0.259, 95%OR:0.106-0.635). Οι φοιτητές του τέταρτου έτους είχαν 2,2 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να απαντήσουν σε σχέση με τους άλλους πως το ωράριο των μαθημάτων δεν ήταν εξυπηρετικό (B: 0.832, P: 0.024, OR: 2.298, 95% OR: 1.117-4.728). Συμπεράσματα: Η επαγγελματική ενασχόληση αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα μη παρακολούθησης των μαθημάτων από τους φοιτητές της Νοσηλευτικής του ΤΕΙ Αθήνας. Οι κύριοι λόγοι απουσίας των μη εργαζόμενων φοιτητών από τις διαλέξεις είναι η μη μεταδοτικότητα του διδάσκοντα και το ότι εκείνος δεν είναι προσιτός.
The short-term absence of Nursing students from their studies is a phenomenon that has troubled teachers a lot. The lack of participation in courses is a widespread threat to education. Absences are often related to poor academic performance, unprofessional attitude and inadequate socialization.
Purpose: The investigation of the reasons why students of Nursing Department of Technological Institute of Athens do not attend classes.
Material-Method: The studied population consisted of 579 students of Nursing Institute of Athens. 65.6% (N = 380) were in the Nursing department A and 34.4% (N = 199) in department B. For data collection, which lasted 12 months, it was used a special designed questionnaire. For each year was distributed separate univariate and multivariate logistic regression analysis. Data analysis was performed with the statistical package SPSS ver. 16.
Results: The occupational status has an important role in attendance. It affects more those who do not attend classes, p <0.001. Students in first year of their studies were 1.154 times more likely to attend classes more weeks in a year compared to the others (B: -0.143, P: 0.001, OR: 0.867, 95%OR: 0.798-0.942) and 3.86 times more likely to criticize an inadequate professor in relation to the other (B: -1.350, P: 0.003, OR: 0.259, 95%OR: 0.106-0.635). The fourth year students were 2.29 times more likely to respond than others that the time courses were not helpful (Β: 0.832, P: 0.024, OR: 2.298, 95%OR: 1.117-4.728).
Conclusions: The occupational status is the main reason for nursing students not to attend lectures. The main reasons of absence, concerning non-working students, from the lectures are the non-transmissibility of the teacher and the fact that he is not accessible.