Σκοπό της παρούσας διπλωματικής ερευνητικής εργασίας αποτέλεσε η υποκειμενική εκτίμηση των εργαζομένων στα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών για τις συνθήκες που επικρατούν στο χώρο εργασίας τους και οι εκτιμούμενοι κίνδυνοι σε αυτόν.
Υλικό και Μέθοδος: Η έρευνα επιτελέσθηκε σε δείγμα 250 εργαζομένων σε συνεργεία επισκευής οχημάτων του Νομού Αττικής, οι οποίοι επιλέχθηκαν τυχαία και βοήθησαν τα μέλη της ερευνητικής μας ομάδας να συμπληρώσουν τα ειδικά ανώνυμα ερωτηματολόγια.
Αποτελέσματα: Από τους 250 εργαζόμενους, το 97,2%(243) ήταν άντρες. Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μηχανικού διέθετε το 73,2%(183). Σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο εργάζονταν το 38,4%(96). Επισκεύαζαν αυτοκίνητα το 54,8%(137) και μοτοσυκλέτες το 45,2%(113). Το 72,4%(181) ακολουθεί ολοήμερο ωράριο εργασίας. Εργατικό ατύχημα έχει υποστεί το 90%(225) και από αυτούς έχει τραυματιστεί ελαφρά το 59,6%(134), σοβαρά και πήρε αναρρωτική άδεια το 34,2%(77) και σοβαρά αλλά δεν πήρε αναρρωτική άδεια το 6,2%(14). Πιστεύει πως η εργασία τους ενέχει κινδύνους το 93,2%(233). Έχει ενημερωθεί για τους κινδύνους που ενέχει η εργασία τους και τη πρόληψη αυτών το 59,2%. Συχνά και πάντα χρησιμοποιούσε γάντια εργασίας το 12,4%(31), αντιολισθητικά υποδήματα το 3,6%(9), φόρμα εργασίας το 80,8%(202), προστατευτικά γυαλιά το 54,8%(137) και μάσκα κατά της εισπνοής αέριων ρύπων 8%(24). Κρυολόγημα είχε πάθει το 54%(135). Έγκαυμα είχε υποστεί το 81,6%(204). Πτώση είχε υποστεί το 70,4%(176). Μυοσκελετικούς πόνους εμφανίζει το 80%(200). Πρόκληση άγχους αναφέρει το 76,4%(191). Σε υπερκατανάλωση καπνού και αλκοόλ οδηγείται το 44%(110). Σε καβγά έχει εμπλακεί το 65,2%(163). Ασθένεια έχει διαγνωσθεί στο 27,6%(69). Πυροπροστασία είχε στη διάθεση του το 100%(250). Σε περίπτωση πυρκαγιάς θα αντιδράσει ενστικτωδώς το 48,8%(122). Ως κύριο διαλύτη χρησιμοποιεί τη βενζίνη το 100%(250).
Συμπεράσματα: Οι εργαζόμενοι στα συνεργεία επισκευής οχημάτων δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι και εκπαιδευμένοι για τη χρήση μέσων ατομικής προστασίας. Παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από άποψη ενημέρωσης και προδιαγραφών ασφαλείας καθώς και επιπλέον κίνδυνοι στους εργαζόμενους στα συνεργεία επισκευής μοτοσυκλετών. Επομένως συνιστάται η διενέργεια σεμιναρίων προσαρμοσμένα στο κλάδο αυτό και οι εναρμόνιση όλων των συνεργείων με τα αυστηρότερα πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας, όπως αυτά που επιβάλλουν οι αντιπροσωπείες.
Aim of this research constituted the subjective estimate of workers in the repair garages of cars and motorcycles for the conditions that prevail in their working places and the estimated dangers in this.
Material and Method: The research was carried out in sample of 250 workers in the vehicle repair workshops of Prefecture Attica, that was selected accidentally and helped out the members of our research group to supplement the special anonymous questionnaires.
Results: From the 250 workers, the 97,2%(243) were men. Authorisation of exercise of profession of engineer allocated the 73,2%(183). In permitted garage worked the 38,4%(96). Cars was repairing the 54,8% (137) and motorcycles the 45,2%(113). The 72,4%(181) follow day-long schedule of work. Labor accident has suffered the 90%(225) and from them has been wounded light the 59,56%(134), seriously and took convalescent authorisation the 34,22%(77) and seriously but did not take convalescent authorisation the 6,22%(14). It believes that their work includes dangers the 93,2%(233). It has been informed about the dangers that includes their work and the prevention of these the 59,2%(148). Often and always, was using working gloves the 12,4%(31), nonslip footwears the 3,6%(9), working form the 80,8%(202), Protective goggles the 54,8%(137) and mask against the inhalation of air pollutants the 8%(24). Cold had suffered the 54%(135). Burn had suffered the 81,6%(204). Fall had suffered the 70,4%(176). Musculoskeletal pains presents the 80%(200). Stress challenge reports the 76,4%(191). To smoke and alcohol overconsumption, is led the 44%(110). In quarrels has been involved the 65,2%(163). Illness has been diagnosed in 27,6%(69). Fire safety had in his disposal 100%(250). In a fire event will react instinctively the 48,8%(122). Petrol, was used as main solvent by the all (250).
Conclusions: The workers in the repair shops of vehicles are not sufficiently informed and educated for the use of means of individual protection. Important differences are observed in the permitted garages compared to the briefing and the specifications of safety, as well as to the additional dangers that run through workers in the motorcycles repair workshops. Consequently is recommended the realisation of adapted in the branch seminars and the harmonisation of all vehicle repair workshops with stricter models of hygiene and safety, as those that impose the delegations.